Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul CARANSEBES in Santierul Naval Constanta, anii ’60 – colectia Paul Ionescu

Cargoul CARANSEBES

A fost construit la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin, numar de santier 3742, fiind livrat Navrom Constanta in august 1964.
Au existat cateva diferente constructive la 2 nave ale seriei fata de restul, si anume la CARANSEBES , respectiv SIGHISOARA au mai fost adaugate niste coloane in prova, respectiv in fata cabinelor, pe fiecare dintre acestea fiind amplasate cate 2 bigi.
A fost folosit pana la jumatatea anilor ’80, fiind apoi scos din exploatare.
Nu detin informatii referitoare la anul in care a fost retras, insa, in 1986 a inceput la Santierul Naval Galati constructia portcontainerului CARANSEBES, deci, putem presupune ca la acea data, cargoul CARANSEBES nu mai era activ.
A fost, probabil, dezmembrat la Santierul Naval Sulina in cea de-a doua jumatate a anilor ’80.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargourile CARANSEBES, VICTORIA si ORADEA in reparatii la Santierul Naval Constanta, in vara anului 1970 – © Studiourile Buftea / foto de la prospectiunile filmului “Cantecele marii”, regia Francisc Munteanu

Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 70,56 m, latime: 10,75 m, pescaj: 4,90 m
– IMO: 6502012
– Call sign: YQBB
– 1.488 tdw/ 1.276 Gt
– propulsia era asigurata de un motor licenta MAN, model 6KVD43, produs la Dieselmotorenwerk, Rostock – RDG, ce dezvolta 1.200 CP.
– viteza maxima: 11,6 Nd
– bunker combustibil: 72 t
– 3 diesel-generatoare: 2 x 62 KW, 220 V 50 Hz CA si 1 x 46 KW, 220 V 50 Hz CA
– 2 magazii
– 4 bigi a cate 3 t SWL fiecare, 2 bigi a cate 10 t SWL fiecare
– nave surori: SIGHISOARA, TURNU SEVERIN, PIATRA NEAMT, VATRA DORNEI

Contributors