Impingatorul FILIASI 11 in portul Galati, 24.02.2005 – © Cristian Gregoretti
Impingatorul FILIASI 11 / MERCUR 302
A fost construit in 1984 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana la inceputul anului 2006.
In 2005 a fost elaborata Hotararea Guvernamentala privind aprobarea ”Programului anual de modernizare a parcului de nave fluviale sub pavilion roman destinate transportului public”, prin care Navrom Galati trebuia sa aloce 11,6 milioane Euro iar statul 3,9 milioane Euro pentru modernizarea a 14 impingatoare (lista acestora era specificata in cadrul Hotararii Guvernamentale, de asemenea era specificat anul in care urma sa fie modernizata fiecare nava si valoarea investitiei – pentru acest impingator ar fi revenit 1,13 milioane Euro).
Tot in 2005, Navrom Galati a contractat un imprumut de 14 milioane Euro pentru modernizarea flotei.
MERCUR 302 (ex FILIASI 11) in bazinul Docuri, Galati, 12.04.2012 – foto: Paul Ionescu
Impingatorul MERCUR 302 (ex FILIASI 11) in portul Galati, alaturi de alte nave, in cursul anului 2018 – galerie foto: Paul Ionescu
FILIASI 11 a fost adus la inceputul anului 2006 la sediul Navrom Shipyard Galati, din Portul Docuri. A intrat intr-un amplu proces de modernizare, fiindu-i inlocuite vechile motoare cu unele noi, Cummins 50M2, a cate 1.600 CP fiecare, inlocuite echipamentele de navigatie, reamenajate interioarele, conform proiectului MERCUR – Clasa 300.
Impingatorul a fost vopit in noile culori specifice Navrom Galati, alb-rosu, iar numele i-a fost schimbat in MERCUR 302.
A reintrat in exploatare in cursul lunii august 2006.
Este cel mai vechi impingator de 2.400 CP modernizat in cadrul acestui proiect.
In prezent este folosit pe toate sectoarele Dunarii.
Impingatorul MERCUR 302 (ex FILIASI 11) la Galati, 28.03.2022 – © Cristian Gregoretti
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,58 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– ENI: 46000354
– MMSI: 264162159
– Call sign: YP2159
– propulsia originala era asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare / acestea au fost inlocuite, in 2006, cu doua motoare noi, Cummins 50M2, a cate 1.600 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2006
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat initial cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2006
– bunker combustibil: 87 t
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca 2 vinciuri la pupa (in spatele cabinelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati
MERCUR 302 (ex FILIASI 11), 27.08.2012 – youtube / cargokill
Ultimele Comentarii