Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul FILIASI 11 in portul Galati, 24.02.2005 – © Cristian Gregoretti

Impingatorul FILIASI 11 / MERCUR 302

A fost construit in 1984 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana la inceputul anului 2006.
In 2005 a fost elaborata Hotararea Guvernamentala privind aprobarea ”Programului anual de modernizare a parcului de nave fluviale sub pavilion roman destinate transportului public”, prin care Navrom Galati trebuia sa aloce 11,6 milioane Euro iar statul 3,9 milioane Euro pentru modernizarea a 14 impingatoare (lista acestora era specificata in cadrul Hotararii Guvernamentale, de asemenea era specificat anul in care urma sa fie modernizata fiecare nava si valoarea investitiei – pentru acest impingator ar fi revenit 1,13 milioane Euro).
Tot in 2005, Navrom Galati a contractat un imprumut de 14 milioane Euro pentru modernizarea flotei.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

MERCUR 302 (ex FILIASI 11) in bazinul Docuri, Galati, 12.04.2012 – foto: Paul Ionescu

Impingatorul MERCUR 302 (ex FILIASI 11) in portul Galati, alaturi de alte nave, in cursul anului 2018 – galerie foto: Paul Ionescu

FILIASI 11 a fost adus la inceputul anului 2006 la sediul Navrom Shipyard Galati, din Portul Docuri. A intrat intr-un amplu proces de modernizare, fiindu-i inlocuite vechile motoare cu unele noi, Cummins 50M2, a cate 1.600 CP fiecare, inlocuite echipamentele de navigatie, reamenajate interioarele, conform proiectului MERCUR – Clasa 300.
Impingatorul a fost vopit in noile culori specifice Navrom Galati, alb-rosu, iar numele i-a fost schimbat in MERCUR 302.
A reintrat in exploatare in cursul lunii august 2006.
Este cel mai vechi impingator de 2.400 CP modernizat in cadrul acestui proiect.
In prezent este folosit pe toate sectoarele Dunarii.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul MERCUR 302 (ex FILIASI 11) la Galati, 28.03.2022 – © Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,58 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– ENI: 46000354
– MMSI: 264162159
– Call sign: YP2159
– propulsia originala era asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare / acestea au fost inlocuite, in 2006, cu doua motoare noi, Cummins 50M2, a cate 1.600 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2006
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat initial cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2006
– bunker combustibil: 87 t
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca 2 vinciuri la pupa (in spatele cabinelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati

MERCUR 302 (ex FILIASI 11), 27.08.2012 – youtube / cargokill

Contributors