Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Slepul motor JARISTEA 4 la Linz, 11.09.1989 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews

Slepul motor JARISTEA 4 / DUNAREA 3 / MERCUR 210

A fost construit in anul 1987 la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin, pentru Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana la jumatatea anilor ’90.
In cursul anului 2000, 4 dintre cele 5 nave de acest tip (JARISTEA 2 pana la JARISTEA 5) au fost vandute Touax Rom srl Constanta.
Numele lor a fost schimbat in DUNAREA 1 pana la DUNAREA 4.
Asadar JARISTEA 4 si-a schimbat numele in DUNAREA 3, ramanand sub pavilion romanesc.
A fost modernizat la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin in cursul anului 2001, vechile motoare fiind inlocuite cu unele noi, Caterpillar, a cate 1.000 CP fiecare.
Ca si celelalte nave de la Touax Rom, a avut corpul vopsit in albastru, iar suprastructura in alb.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Slepul motor DUNAREA 3 (ex JARISTEA 4), octombrie 2005 – foto: www.binnenschifferforum.de / Mac

A continuat sa fie folosit pe toate sectoarele Dunarii, ajungand in voiaje internationale pana la Regensburg.
Din 2008 a activat si pe Rin, ajungand pana la Rotterdam.
Alaturi de nava sora – DUNAREA 2 (ex JARISTEA 3), a stat mult timp in Waalhaven/Rotterdam (multumim pentru informatie domnului Dan Iordachescu).
In februarie 2011, DUNAREA 3 a fost mutat in Franta, pe Ron. Numele i-a fost schimbat in FJORD, pavilionul arborat fiind cel francez, nava fiind inregistrata la Lyon.
Pe timpul cat a activat in Franta, s-a ales si cu o noua cabina de comanda, dupa ce vechea cabina a fost distrusa (multumim pentru informatie domnului Dan Iordachescu).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Slepul motor FJORD ( ex DUNAREA 3, ex JARISTEA 4) la Cernavoda, 11.10.2014 – foto: www.binnenschifferforum.de / Reinier D

A revenit pe Dunare in cursul anului 2014, cand a fost cumparat… inapoi de catre Navrom Galati, impreuna cu nava sora DUNAREA 2 (ex JARISTEA 3).
Numele i-a fost schimbat in MERCUR 210, insa a continuat sa navigheze vopsit in aceleasi culori – corpul albastru, suprastructura alba.
A continuat sa fie folosit, in special in voiaje pana la Prahovo, impreuna cu nava sora MERCUR 211 (ex DUNAREA 2, ex JARISTEA 3).
Din toamna anului 2020, ambele nave (MERCUR 210 si MERCUR 211) au fost retrase in parcul rece de la Chiciu Mic, din motive pe care nu le cunosc.
M-as fi asteptat sa redevina active, odata cu izbucnirea razboiului din rusia si Ucraina, care a dus la o adevarata invazie, pe Dunarea de Jos, a unei intregi flote de slepuri motoare, unele aratand dezastruos, toate avand ca obiectiv transportul cerealelor din porturile ucrainene Reni si Izmail.
Insa, acest lucru nu s-a intamplat, iarasi, din motive pe care nu le cunosc…
In iulie 2022, cu ocazia unei minicroaziere catre santierul noului pod peste Dunare, am revazut ambele nave stationate in parcul rece de la Chiciu mic.
Ca si remarca, se pare ca si MERCUR 210 are acum corpul vopsit in rosu (atat cat am putut vedea din el, in mare parte fiind mascat de catre MERCUR 211).

A revenit pe Dunare in cursul anului 2014, cand a fost cumparat… inapoi de catre Navrom Galati, impreuna cu nava sora DUNAREA 2 (ex JARISTEA 3).
Numele i-a fost schimbat in MERCUR 210, insa a continuat sa navigheze vopsit in aceleasi culori – corpul albastru, suprastructura alba.
A continuat sa fie folosit, in special in voiaje pana la Prahovo, impreuna cu nava sora MERCUR 211 (ex DUNAREA 2, ex JARISTEA 3).
Din toamna anului 2020, ambele nave (MERCUR 210 si MERCUR 211) au fost retrase in parcul rece de la Chiciu Mic, din motive pe care nu le cunosc.
M-as fi asteptat sa redevina active, odata cu izbucnirea razboiului din rusia si Ucraina, care a dus la o adevarata invazie, pe Dunarea de Jos, a unei intregi flote de slepuri motoare, unele aratand dezastruos, toate avand ca obiectiv transportul cerealelor din porturile ucrainene Reni si Izmail.
Insa, acest lucru nu s-a intamplat, iarasi, din motive pe care nu le cunosc…
In iulie 2022, cu ocazia unei minicroaziere catre santierul noului pod peste Dunare, am revazut ambele nave stationate in parcul rece de la Chiciu mic.
Ca si remarca, se pare ca si MERCUR 210 are acum corpul vopsit in rosu (atat cat am putut vedea din el, in mare parte fiind mascat de catre MERCUR 211).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

MERCUR 210 ( ex DUNAREA 3, ex JARISTEA 4) si MERCUR 211 ( ex DUNAREA 2, ex JARISTEA 3) la Agigea, mai 2018 – foto: Adrian Damian

Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 89,2 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2,70 m
– capacitate maxima de incarcare: 1.974 t
– ENI: 1823361
– MMSI: 264163257
– Call Sign: YP3257
– Propulsia originala era asigurata de doua motoare a cate 675 CP fiecare / inlocuite cu ocazia modernizarii din anul 2001 cu 2 motoare noi Caterpillar, a cate 1.000 CP fiecare
– transmisie: reductor-inversor RENK, fabricat la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2001
– bow-thruster Scania de 500 CP (instalat cu ocazia modernizarii din 2001)

– info: Cristian Gregoretti, Adrian Damian, www.binnenschifferforum.de

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Slepul motor MERCUR 210 ( ex DUNAREA 3, ex JARISTEA 4), 3.06.2018 – foto: Sima George