Salanda IGLICIOARA la Mm 2, in amonte de Sulina, 2009 – foto: Paul Ionescu
Salanda IGLICIOARA (1976-2019)
A fost construita la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin, numar de santier 31100, fiind livrata AFDJ Galati in cursul lunii aprilie 1976.
A fost folosita de catre AFDJ Galati la lucrarile de dragaj pana in februarie 2009 cand i-au expirat toate documentele de navigatie. A fost retrasa ulterior in amonte de portul Sulina, la Mm 2.
Mai intai a fost acostata pe malul stang al Dunarii, apoi a fost mutata pe malul drept, impreuna cu alte nave scoase din uz care apartineau AFDJ Galati.
In decembrie 2012 a fost scoasa la licitatie, pretul de pornire fiind de 282.270 Euro (fara TVA). Cu nu s-a aratat nimeni interesat, salanda a ramas tot acolo.
Au urmat si alte licitatii, pretul scazand in timp.
A fost vanduta in cele din urma la fier vechi in iunie 2019. In cursul lunii iulie 2019 a fost remorcata de catre 2 remorchere apartinand Coremar Constanta si dusa la Tomini Trading Constanta, unde a fost dezmembrata.
Salanda IGLICIOARA la Sulina, 5.05.2010 – foto: Cristian Gregoretti
Cateva caracteristici ale salandei:
– Lungime: 55,15 m, latime: 10,22 m, pescaj: 3,60 m
– IMO: 7642015
– Call sign: YQFX
– 900 tdw/ 606 Gt
– propulsia: 2 motoare de provenienta sovietica, model 6CH25/34-2A, fabricate la Pervomaydizelmash (PDM) – Pervomaysk, ce dezvoltau cate 300 CP fiecare.
– comanda masinilor principale se facea prin telegraf
– viteza maxima: 8 Nd
– bunker: 56 tone
– 2 diesel-generatoare tip MVM cu o putere de 80 KWA, 220 V, 50 Hz CA fiecare
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare
Salanda IGLICIOARA la Sulina, 7.10.2011 – foto: Paul Ionescu
Iglicioara a fost nava sora cu Videle si Fetesti, nu-i asa? Stiti cumva cate asemenea nave au fost construite din seria aceasta, va rog?
Da , asa este. Au fost construite in total 13 astfel de salande ( mici diferente la capacitati, dar toate aratau la fel)