Salanda MARIANNA IX (ex IGLICIOARA 3) in Grecia – © www.spanopoulos-group.com
Salanda IGLICIOARA 3
A fost construita la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin, numar de santier 19362007, fiind livrata Intreprinderii de Constructii Hidrotehnice Constanta (ICH) in cursul lunii decembrie 1987.
A fost folosita la diverse lucrari hidrotehnice, atat din zona porturilor maritime romanesti cat si din afara tarii.
Din 1991 avea sa ajunga in patrimoniul SCM (Servicii Constructii Maritime) Constanta, rezultate in urma reorganizarii ICH Constanta.
In 1997 a fost vanduta Spanopoulos Group – Ampelakia / Grecia. Numele i-a fost schimbat in MARIANA IX, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel grecesc.
Din 2007 i-a fost inlaturata suprastructura, i-au fost inlaturate si motoarele, la pupa fiind amenajata doar o mica cabina care adaposteste un diesel-generator.
Este activa si in prezent (2025), fiind folosita ca salanda nepropulsata, la diversele lucrari hidrotehnice din Grecia.
Caracteristicile navei:
– IMO: 8861709
– 1.500 tdw / 746 Gt
– Lungime: 60.50 m, latime: 11.30 m, pescaj maxim: 3.80 m
– propulsia originala este asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB 836BB, a cate 320 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August, Bucuresti / acestea erau cuplate, printr-un sistem cardanic, la cate un propulsor de tip SCHOTTEL RUDDER PROPELLER cu rotire hidraulica 360 grade, fabricatie Finlanda
– cele doua motoare, precum si propulsoarele de tip SCHOTTEL au fost eliminate in 2007
– viteza maxima: 5.5 Nd
– bunker combustibil: 24 t
– dotata initial cu 2 diesel-generatoare a cate 1,8 KW, 24 V CC / acestea au fost inlocuite dupa vanzarea in Grecia
– Deschiderea pt descarcare si inchiderea pt incarcare se realizeaza cu ajutorul a 2 cilindri hidraulici situati in pupa, respectiv in prova magaziei de marfa. Acesti cilindri hidraulici sunt deserviti de o instalatie hidraulica ce lucreaza la presiuni de 250 bar si este de productie finlandeza.
– Ridicarea ancorelor se facea, initial, cu 1 motor diesel de 45 CP
Ultimele Comentarii