Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul MED FELICITY la Rotterdam / Olanda in 1986 – foto: Gert Barendrecht

Cargoul RIURENI (1981-2009)

Constructia sa a inceput la Santierul Naval Galati inca din 1978, fiind destinat Navrom Constanta, numele pe care l-a purtat la lansare fiind POSADA.
Aceasta serie de cargouri a folosit proiectul vrachierelor din seria PIONIERUL, caruia i-au fost adaugate bigile. O alta diferenta fata de seria PIONIERUL a reprezentat-o motorizarea: daca la seria PIONIERUL aceasta a fost de provenienta poloneza, varianta cargou a fost echipata cu motoare fabricate la ICM Resita.
Mai trebuie mentionat si faptul ca seria PIONIERUL a folosit, de fapt, corpul unor carboniere construite pentru India in prima parte a anilor ’70, cabinele fiind putin modificate.
Constructia sa a fost finalizata in iulie 1981, insa cargoul a fost vandut, impreuna cu nava sora – CALAFAT (de asemenea constructie noua) grecilor de la Med Transport & Trading Corporation of Piraeus.
Numele cargourilor a fost schimbat in MED FELICITY, respectiv MED FIDELITY, ambele fiind livrate grecilor la inceputul anului 1982.
Ambele aveau sa fie returnate/revandute Romaniei in 1986. Nu cunosc imprejurarile care au dus la returnarea/revanzarea celor doua nave Romaniei.
Au fost aduse la Santierul Naval Galati, unde au intrat in reparatii capitale.
La finalizarea reparatiilor, cele 2 cargouri au primit numere de santier noi, ca si cand ar fi fost construite in 1986, numele fiindu-le schimbat in RIURENI (nr santier 729 – ex POSADA, ex MED FELICITY) si respectiv DRAGOMIRESTI (nr santier 730 – ex CALAFAT, ex MED FIDELITY). Ambele au ajuns in patrimoniul Navrom Constanta incepand cu 1987.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul RIURENI in Canalul Suez, 25.03.1989 – foto: www.shipspotting.com / Malcolm Cranfield

Cargoul RIURENI a ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care a avut loc reorganizarea Navrom.
Incepand cu data de 1.04.1996 a fost inchiriat Maritime Carrier ltd Constanta (doar un alt srl de apartament patronat de catre Corneliu Stelian), impreuna cu alte doua cargouri din aceeasi clasa: AVRAMESTI si DRAGOMIRESTI.
A urmat apoi “scenariul clasic” intalnit la aceste “companii private de shipping”: intarzieri cu lunile la plata salariilor, aprovizionarea cu mare intarziere a navelor cu piese de schimb, alimente si combustibili, acumularea de datorii si arestarea navelor prin diverse porturi ale lumii.
Dupa doar 1 an si jumatate de la inchiriere, restantele salariale pentru cele 3 nave se ridicau la 200.000 USD.
Cele 3 cargouri au fost retrase din contractul cu Maritime Carrier catre sfarsitul anului 1997.
Ca si alte “companii private de shipping” si Maritime Carrier se regaseste pe lista datornicilor la Bancorex, cu 285.500 USD ( http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf ). Bani care, clar, nu vor mai fi recuperati niciodata!

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul ROYAL (ex RIURENI) in La Coruna / Spania, 7.06.2002 – foto: www.shipspotting.com / Axel Huettemann

Cargoul RIURENI avea sa fie operat ulterior chiar de catre Navrom. Nu pentru multa vreme… Avea sa fie arestat la inceputul anului 1998 la Durban/Africa de Sud, la cererea echipajului, pe fondul restantelor salariale mari datorate de care Maritime Carrier.
Cargoul a fost executat silit de catre autoritatile din Durban. A fost scos la licitatie, fiind adjudecat la data de 16.04.1998 de catre Austrian Chartering pentru doar 650.000 USD. Numele i-a fost schimbat in ROYAL OAK, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel al Belize.
In martie 2002 a fost vandut turcilor de la Bora Denizcilik. Numele i-a fost schimbat in ROYAL, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel turcesc.
Catre sfarsitul anului 2007 i-au fost eliminate cele 4 bigi.
A fost folosit pana la inceputul anului 2009, cand a fost retras in apropiere de Izmir. In decembrie 2009 a fost vandut la fier vechi.
A ajuns la Aliaga/Turcia la data de 30.12.2009, fiind ulterior dezmembrat.

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 145,11 m, latime: 21 m, pescaj maxim: 9,20 m
– IMO: 7906368
– Call sign: YQRC
– 16.600 tdw / 11.393 Gt
– propulsia: un motor 8L52/55A, licenta MAN, fabricat la ICM Resita, ce dezvolta 8.000 CP
– viteza maxima: 15 Nd
– bunker combustibil: 1.557 tone
– 3 diesel generatoare a cate 400 KW, 400 V, 50 HZ CA
– 4 magazii / 7 guri magazii
– 4 bigi a cate 22 t SWL fiecare
– putea lua la bord pana la 338 de containere
– nave surori: OITUZ, MARASTI, MARASESTI, DRAGOMIRESTI, ROMAN, GROZAVESTI, AVRAMESTI, POSADA, IRENES DIAMOND (export)



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .