Impingatorul PRIETENIA – foto: Razvan-Cosmin Postole
Remorcherul PRIETENIA
A fost construit in 1971 la Santierul Naval Giurgiu si a apartinut Intreprinderii de Utilaje Grele (I.U.G.) Bucuresti – Statia de utilaje grele si transport pentru constructii Cernavoda.
In cursul anului 1986 a lucrat, impreuna cu o macara cu cupa si o barja, vizavi de Galati, la amenajarea digului din judetul Tulcea.
In anul 1991, odata cu reorganizarea I.U.G. Bucuresti, a fost transferat in patrimoniul nou infiintatei companii – Argos S.A. Cernavoda.
A continuat sa fie folosit in zona Cernavoda, precum si pe Canalul Dunare – Marea Neagra, respectiv Poarta Alba – Midia Navodari.
Catre sfarsitul anilor ’90 a fost transformat in impingator, prova fiind modificata prin adaugarea celor 2 pinteni pentru impingere.
In 2018, odata cu intrarea in insolventa a Argos S.A. Cernavoda, a fost scos la licitatie: astfel, la licitatie organizata pe 9.07.2018, pretul de pornire fusese stabilit la 703.088 lei (fara TVA), insa nu s-a aratat nimeni interesat de el.
A urmat apoi o a doua runda de licitatie, in octombrie 2018, pretul de pornire scazand la 351.544 lei (fara TVA).
A fost adjudecat pana la urma de catre SC Lufadori Extract srl Ovidiu (nu cunosc pretul).
Cateva caracteristici ale remorcherului:
– deplasament: 151 t
– Lungime: 32,40 m, latime: 6,30 m, pescaj maxim: 1.65 m
– ENI: 46000150
– MMSI: 264162650
– Call sign: YP2650
– Propulsia este asigurata de catre un motor SKL 6NVD 48 ce dezvolta 550 CP; lansarea acestuia si inversarea sensului de rotire se face local, in sala masinilor, cu aer comprimat.
– Elice pas fix, otel,in duza fixa, 2 pene de carma actionate manual cu trote
– dotat cu doua diesel-generatoare tip D110-UTB Brasov, a cate 35 KW, 380 V, 50 Hz, CA
– Pe motorul principal sunt articulate un compresor de aer si o pompa de servicii generale.
– bunker motorina: 27 t
Ultimele Comentarii