Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul SILISTRA (ex ROVINARI 24) la Galati, 11.02.2010 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul ROVINARI 24

A fost construit in 1986 la Santierul Naval Giurgiu, pentru Navrom Galati.
Nu-mi aduc aminte sa fi vazut acest impingator navigand cu numele original dupa 1990.
Prin 2002-2004, am vazut in parcul rece de la Chiciu Mic un impingator de acest tip, fara geamuri, fara pintenii de impingere, corpul era vopsit in negru, iar cabinele erau “la rosu”, nu mai prezentau nici o urma de vopsea. Poate ca acea nava era, de fapt, ROVINARI 24.
A fost vandut prin 2005-2006 Polaris 8 Ltd din Silistra/Bulgaria.
A trecut printr-o reparatie capitala, fiind modernizat. Numele i-a fost schimbat in SILISTRA, pavilionul arborat fiind cel bulgaresc.
In 2013 a fost modernizat, fiindu-i inlocuite motoarele cu unele noi, Volvo-Penta, inlocuite echipamentele de navigatie, reamenajate interioarele.
Este folosit intre Silistra, Giurgiu, Cernavoda, Constanta, Reni si Izmail.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul SILISTRA (ex ROVINARI 24) la Galati, 29.07.2010 – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 21,7 m, latime: 7,80 m, pescaj maxim: 1,5 m
– deplasament: 152 t
– ENI: 47000240
– MMSI: 207261709
– Call Sign: LZQI
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti; acestea au fost inlocuite cu 2 motoare noi Volvo-Penta, model D12D, a cate 400 CP fiecare
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat initial cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 28 KW, 380 V , 50 HZ CA / acestea au fost inlocuite cu ocazia modernizarii
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.

Impingatorul SILISTRA (ex ROVINARI 24) in reparatii la Braila, septembrie 2020 – galerie foto: Razvan-Cosmin Postole

La bordul impingatorului SILISTRA (ex ROVINARI 24) in 2013 – youtube / Polaris8

La bordul impingatorului SILISTRA (ex ROVINARI 24) in 2014 – youtube / Polaris8

Contributors
  • Jan Husca
    Shares
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Google+
    • Blogger
    • Myspace
    Jan Husca