Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul PETROSENI in anii ’70 – foto: Aleksey Syomin

Remorcherul PETROSENI (1962-2012)

A fost construit in 1962 la Santierul Naval Oltenita, numele original fiind DONA SIMA. Dupa 1965 numele i-a fost schimbat in PETROSENI.
Era propulsat de doua motoare SKL 8NVD-48 a cate 720 CP fiecare.
Avea o lungime de 48 m si o latime de 8.04 m.
A apartinut NFR Drobeta, fiind folosit in voiaje internationale pana la Regensburg.
Pe 3.01.2003, in timp ce se afla stationat in apropiere de Cernavoda, alaturi de navele DRAGASANI si GIURGIU 15, o explozie urmata de un incendiu s-a produs la bordul sau.
Echipajul remorcherului PETROSENI efectua un transfer de combustibil in tancurile remorcherului DRAGASANI. Transferul se facea cu o pompa electrica, prin gura de vizitare a tancului depozit. Combustibilul nu era motorina ci un produs foarte inflamabil.
Deflagratia s-a produs din cauza electromotorului pompei aflat pe puntea navei langa gura tancului. Transferul s-a facut la ordinul venit de la conducerea NFR Drobeta. Cei de la bord s-au opus acestei operatiuni pana in momentul amenintarilor.
In presa s-a scris ca motoristul Ionel Ciobanu ar fi aprins bricheta pentru a verifica tancul de motorina, generand explozia. Denaturand ancheta si inculpandu-l pe Ciobanu(Ciobena), toata lumea era basma curata.
In urma deflagratiei, motoristul Ciobanu Ionel, a suferit arsuri de gradele 1 si 2, fiind transportat la spitalul Cernavoda. Cert este ca TTS Line (care nu a avut nici o inplicare, directa sau indirecta in ordinele privind transferul) s-a implicat in salvarea si vindecarea motoristului Ciobanu(Ciobena) – (Multumim domnului Nelutu Chitimia pentru informatiile reale!)
Incendiul a fost stins in mai putin de jumatate de ora, pagubele nefiind foarte mari.
Ulterior PETROSENI si-a reluat activitatea.
A mai fost folosit pana in prima parte a anului 2007, fiind apoi retras in parcul rece de la Drobeta Turnu Severin, alaturi de alte nave scoase din uz.
A ramas acolo pana in ianuarie 2012, cand a fost vandut la fier vechi. A fost atasat intr-un convoi de barje cu destinatia Constanta, unde a ajuns pe 16.01.2012.
A fost dezmembrat la Tomini Trading Constanta.
– foto: colectia Aleksey Syomin

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul PETROSENI in parcul rece de la Drobeta Turnu Severin, 13.03.2010 – foto: Ionel Balosin