Pescadorul MAGURA in Santierul Naval Braila, 14.08.1999 – foto: shipspotting.com/ Marius Esman
Pescadorul MAGURA (1983-2003?)
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1224 pentru Intreprinderea de Pescuit Oceanic Tulcea, fiind livrat acesteia in octombrie 1983.
A fost una dintre cele 22 de nave pescador tip Super Atlantic care au existat in patrimoniul IPO Tulcea (15 construite in RDG, 7 in Romania, la SN Braila).
A fost folosit atat pe coasta Angliei, la congelat, cat si in zona Africii de Vest.
Dupa 1991 a inceput declinul la IPO tulcea, devenita CRPO Tulcea.
Ramase fara obiectul muncii dupa expirarea licentelor de pescuit pe costa Mauritaniei, in 1993, pescadoarele au fost aduse, unul cate unul, in Romania.
MAGURA s-a intors in tara in 1993, fiind trimis la reparatii in Santierul Naval Braila, impreuna cu pescadoarele BAHLUI si OLTET, ambele din aceeasi clasa.
Indiferent de “asocierile” dubioase prin care s-a incercat “salvarea” CRPO Tulcea, gen englezii de la Manley Hopkins sau mai apoi, grecii Dimakos si Ladas, de CRPO si navele acesteia avea sa se aleaga praful!
Ultimii doi greci ” reusisera” sa mute , cel putin in registre, o serie de nave ale CRPO pe societati detinatoare de unica nava in Cipru, ipotecandu-le apoi pentru obtinerea unui credit de 8,5 milioane USD in 1996.
Care credit, asa cum s-a intamplat si la alte asocieri “rasunatoare” gen Petroklav, nu a mai putut fi returnat, iar navele au fost vandute una cate una.
Cat priveste cele 3 pescadoare aflate la reparatii in Santierul Naval Braila, dupa cativa ani, OLTET era reparat in proporie de 90%, BAHLUI in proportie de 70%, iar MAGURA doar 20-30%.
Lucrarile s-au oprit dupa ce CRPO nu a mai platit pentru reparatiile efectuate, toate cele 3 pescadoare fiind sechestrate de catre Santierul Naval Braila.
MAGURA a ramas acolo, la Braila, pana in martie 2003, cand lichidatorul CRPO – Expert Cont Audit din Buzau – a hotarat vanzarea mai multor nave. Cele 3 pescadoare de la Braila au fost vandute la fier vechi, desi, OLTET era aproape reparat 100 %!
Au fost remorcate pana la Aliaga, in perioada 2003-2004, fiind ulterior dezmembrate.
Cateva caracteristici ale pescadorului:
– Lungime: 101.79 m, latime: 15,19 m, pescaj: 5,60 m
– IMO: 8321412
– Call sign: YQJK
– 2.119 tdw / 3.971 Gt
– propulsia: un motor licenta MAN, model 8ZD72/48AL-1, fabricat la Rostock, ce dezvolta 3.880 CP
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 1.278 tone
– 6 diesel generatoare: 2 x 560 KW, 400V 50 HZ CA , 2 x 480 KW, 400V 50 HZ CA , 1 x 120 KW, 400V 50 HZ CA, 1 x 960 KW, 400V 50 HZ CA
– nr. magazii frigorifice: 2
– instalatia de incarcare: 4 bigi a cate 3 t SWL fiecare si 2 bigi a cate 5 t SWL fiecare
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The pictures taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Nave surori seria pescadoare tip Super Atlantic :
Nume | Număr IMO | An | |
Tirnava | IMO 7608667 | 1976 | N/A |
Putna | IMO 7608679 | 1976 | Link |
Dorna | IMO 7608617 | 1976 | Link |
Cerna | IMO 7608590 | 1976 | Link |
Caliman | IMO 7706782 | 1977 | N/A |
Cindrelul | IMO 7706794 | 1977 | N/A |
Ciucas | IMO 7706809 | 1977 | Link |
Costila | IMO 7712286 | 1977 | Link |
Ozana | IMO 7728144 | 1978 | Link |
Jijia | IMO 7813731 | 1978 | Link |
Bahlui | IMO 7813743 | 1978 | N/A |
Dimbovita | IMO 7824041 | 1979 | Link |
Oltet | IMO 7932721 | 1979 | N/A |
Crisul Alb | IMO 7932733 | 1979 | Link |
Paring | IMO 7906148 | 1982 | N/A |
Rodna | IMO 7906150 | 1982 | N/A |
Magura | IMO 8321412 | 1983 | Link |
Postavarul | IMO 8412704 | 1984 | N/A |
Amaradia | IMO 8523333 | 1985 | Link |
Rarau | IMO 8802727 | 1987 | N/A |
Pietrosul | IMO 8861486 | 1989 | N/A |
Actualizări pagină :
– 04 mai 2020 – introdus nave surori – Cristian Munteanu
– 3 august 2020 – introdus fotografie nouă, introdus plan și detalii tehnice navă – Cristian Munteanu
- 21 septembrie 2020 - introdus fotografii noi - Cristian Gregoretti
Autor pagină – Cristian Gregoretti.
Ultimele Comentarii