Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

ACHILE (ex SMIRDAN) la Constanta, 18.08.2009 – foto: Cristian Gregoretti

Remorcherul maritim SMIRDAN / ACHILE / BSV GRECIA

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1122, fiind livrat Navrom Galati in cursul lunii martie 1975.
Si-a desfasurat activitatea in zona Galati, mai ales la manevrele din rada Portului Mineralier.
In 1991, odata cu reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom, a ajuns in patrimoniul nou infiintatei companii, Romportmet Galati (RPM), o subsidiara a Navrom Galati.
Incepand cu 2000-2001 a fost retras in parcul rece de la Chiciu Mic, impreuna cu nava sora, GRINDU.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

BSV GRECIA (ex SMIRDAN) la Constanta, 25.05.2014 – foto: Paul Ionescu

In anul 2004 a fost vandut North Star Shipping Constanta, reparat la Santierul Naval Braila, dupa care a ajuns la Constanta. Numele i-a fost schimbat in ACHILE. Corpul remorcherului a fost vopsit in albastru, iar suprastructura in alb.
In cursul anului 2008 a fost vandut Black Sea Services Constanta.
A continuat sa fie folosit cu acelasi nume – ACHILE – la manevrele portuare din Constanta, si mai rar, la Mangalia sau Midia.
La sfarsitul anului 2012 i-a fost schimbat numele in BSV GRECIA, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
Din 2016 a fost retras la Constanta.
A fost vandut, impreuna cu remorcherul BSV MALTA (ex LIESTI 1) in Ucraina, in a doua parte a anului 2020. Ambele au ajuns la Izmail/Ucraina pentru reparatii (multumiri pentru aceste infomatii lui Adi Man).
In prezent nu mai stiu nimic legat de soarta lor.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

BSV GRECIA (ex SMIRDAN) si BSV ITALIA (ex SUCEVENI 6) la Constanta, 8.09.2016 – foto: Paul Ionescu

Caracteristici remorcher:
– Lungime 29,25 m, latime 8,20 m, pescaj maxim: 3,29 m
– 305 tdw / 195 Gt
– IMO: 7623411
– propulsia este asigurata de 2 motoare diesel in 2 timpi, tip RUSKIY DIESEL LENINGRAD fabricatie ex URSS, model 6D30/50-4, 600 CP fiecare; functionau la turatii constante, stabilite de constructor; in cazul de fata turatia era de 350 rpm
– cele 2 motoare erau cuplate la unitatile hidraulice de comanda a pasului elicelor (masinile de pas) prin intermediul a doua axe, sprijinite de doua lagare de impingere, lubrificate cu ulei
– elice pas variabil din aliaj in duza mobila.
– bunker combustibil: 39 t
– viteza: 10 Nd
– dotat cu doua diesel generatore: 1 x D110 UTB Brasov de 35 KW, 380 V, 50 HZ; al doilea generator, cunoscut si sub denumirea de Geax, este unul antrenat de arborele (axul) intermediar dintre motorul principal tribord si unitatea hidraulica de comanda a pasului elicei Tb (masina de pas) prin intermediul a 5 curele trapezoidale; Pe perioada marsului sau manevrei in port, se decupleaza diesel generatorul D110 si se trece pe generatorul antrenat de acest arbore (ax).
– dotat cu o motopompa FI-FI tip TORPEDO fabricata in ex Yugoslavia
– Bolard pull 15 t
– nave surori: HUEDIN, PELES, DOCHER I, CISNADIE, MEDIAS, BRAN, ADAMCLISI, GRINDU, CIMPENI, VADENI, LAINICI, CAREI

Contributors