ACHILE (ex SMIRDAN) la Constanta, 18.08.2009 – foto: Cristian Gregoretti
Remorcherul maritim SMIRDAN / ACHILE / BSV GRECIA
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1122, fiind livrat Navrom Galati in cursul lunii martie 1975.
Si-a desfasurat activitatea in zona Galati, mai ales la manevrele din rada Portului Mineralier.
In 1991, odata cu reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom, a ajuns in patrimoniul nou infiintatei companii, Romportmet Galati (RPM), o subsidiara a Navrom Galati.
Incepand cu 2000-2001 a fost retras in parcul rece de la Chiciu Mic, impreuna cu nava sora, GRINDU.
BSV GRECIA (ex SMIRDAN) la Constanta, 25.05.2014 – foto: Paul Ionescu
In anul 2004 a fost vandut North Star Shipping Constanta, reparat la Santierul Naval Braila, dupa care a ajuns la Constanta. Numele i-a fost schimbat in ACHILE. Corpul remorcherului a fost vopsit in albastru, iar suprastructura in alb.
In cursul anului 2008 a fost vandut Black Sea Services Constanta.
A continuat sa fie folosit cu acelasi nume – ACHILE – la manevrele portuare din Constanta, si mai rar, la Mangalia sau Midia.
La sfarsitul anului 2012 i-a fost schimbat numele in BSV GRECIA, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
Din 2016 a fost retras la Constanta.
A fost vandut, impreuna cu remorcherul BSV MALTA (ex LIESTI 1) in Ucraina, in a doua parte a anului 2020. Ambele au ajuns la Izmail/Ucraina pentru reparatii (multumiri pentru aceste infomatii lui Adi Man).
In prezent nu mai stiu nimic legat de soarta lor.
BSV GRECIA (ex SMIRDAN) si BSV ITALIA (ex SUCEVENI 6) la Constanta, 8.09.2016 – foto: Paul Ionescu
Caracteristici remorcher:
– Lungime 29,25 m, latime 8,20 m, pescaj maxim: 3,29 m
– 305 tdw / 195 Gt
– IMO: 7623411
– propulsia este asigurata de 2 motoare diesel in 2 timpi, tip RUSKIY DIESEL LENINGRAD fabricatie ex URSS, model 6D30/50-4, 600 CP fiecare; functionau la turatii constante, stabilite de constructor; in cazul de fata turatia era de 350 rpm
– cele 2 motoare erau cuplate la unitatile hidraulice de comanda a pasului elicelor (masinile de pas) prin intermediul a doua axe, sprijinite de doua lagare de impingere, lubrificate cu ulei
– elice pas variabil din aliaj in duza mobila.
– bunker combustibil: 39 t
– viteza: 10 Nd
– dotat cu doua diesel generatore: 1 x D110 UTB Brasov de 35 KW, 380 V, 50 HZ; al doilea generator, cunoscut si sub denumirea de Geax, este unul antrenat de arborele (axul) intermediar dintre motorul principal tribord si unitatea hidraulica de comanda a pasului elicei Tb (masina de pas) prin intermediul a 5 curele trapezoidale; Pe perioada marsului sau manevrei in port, se decupleaza diesel generatorul D110 si se trece pe generatorul antrenat de acest arbore (ax).
– dotat cu o motopompa FI-FI tip TORPEDO fabricata in ex Yugoslavia
– Bolard pull 15 t
– nave surori: HUEDIN, PELES, DOCHER I, CISNADIE, MEDIAS, BRAN, ADAMCLISI, GRINDU, CIMPENI, VADENI, LAINICI, CAREI
Ultimele Comentarii