GROZAVUL in 2006 – foto: www.navy.ro
Remorcherul maritim salvator GROZAVUL
A fost construit la santierul Naval Oltenita, intre anii 1989 – 1993 si a intrat in exploatare in aprilie 1993.
Apartine Divizionului 175 Nave Scafandri.
Fiind proiectat ca remorcher maritim de salvare, poate fi folosit si ca spargator de gheata in porturi si in zonele costiere.
Poate executa misiuni de salvare a navelor aflate in dificultate, salvare de echipaje, lupta impotriva incendiilor, evacuarea apei din compartimente inundate, sprijin logistic pentru activitatile de scufundare.
Remorcherul GROZAVUL a participat la mai multe exercitii internationale, dintre care putem aminti cateva: RESCUE EAGLE 1996, 1997, 1998; COOPERATIVE PARTNER 1998, 1999, 2002; COOPERATIVE ENGAGEMENT 2003; COOPERATIVE MAKO 2006; misiune umanitara – Turcia 1999; misiune reala – 2001 salvarea petrolierului MESTA, sub pavilion bulgaresc, in apropiere de Constanta.
In iernile grele din 2012, respectiv 2017, a intervenit pe Dunarea maritima, pentru deblocarea acesteia de gheata.
GROZAVUL in actiune pe Canalul Sulina, februarie 2012 – fotografii: www.navy.ro
Caracteristici remorcher:
– Lungime: 64.8 m; latime: 14.66 m; pescaj: 5.65 m
– deplasament maxim: 2.700 t
– propulsat de 2 motoare licenta ALCO, model 12R 251 FMA, a cate 2.465 CP fiecare, fabricate de UCM Resita
– Numar /tip elice: 1 buc. dreapta, 1 buc. stanga, Ka 5-75/ Duza nr 19A, diametrul = 3.200 mm
– 3 Diesel-generatoare 6VD 26/20AL1,585 KVA, tensiune 400 V
– 1 Diesel-generator avarie D-120, 70 KVA, tensiune 400 V
– viteza maxima: 11 Nd
– ambarcatiuni la bord: 2 ambarcatiuni de salvare, o ambarcatiune de serviciu, o ambarcatiune de tip RHIB
– armament: Tunuri: 2-30 mm (binate); 8-14,5 mm; mine-200
– echipaj: 50 ( dintre care 5 ofiteri)
– info: www.navy.ro, Centrul de Scafandri, Jan Husca
GROZAVUL la Tulcea, 12.02.2017 – foto: Turcoeanu Dumitru
GROZAVUL pe Canalul Sulina, februarie 2017 – youtube.com / Radio Constanta
GROZAVUL la Tulcea, 29.01.2017 – youtube.com / Pupezica Vesela
Ultimele Comentarii