Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

SIGHET in anii ’70 – foto: www.via-donau.org 

Impingatorul SIGHET

A fost construit in 1977 la Santierul Naval Giurgiu, pentru Navrom Galati.
A fost folosit pana pe la jumatatea anilor ’80. Cel putin, eu nu l-am mai vazut activ dupa aceasta data.
Catre sfarsitul anului 1994 a fost adus la Galati, impreuna cu actualul ponton 1 al Navrom, si acostate pe locatia in care s-a gasit vreme de 3 ani, intre 1991 si 1994, nava de pasageri MIRCESTI, transformata pe atunci in restaurant, precum si un mic ponton la care aceasta era stationata.
SIGHET avea corpul vopsit in albastru deschis iar suprastructura in alb. Impingatorul fusese transformat… nu mai avea motoare, nici cosuri, nici echipamente de navigatie, in partea din prova, sub comanda, era amplasata o usa din lemn si niste geamuri cu tamplaria din lemn.
Din informatii neoficiale se pare ca SIGHET ar fi functionat ca bar undeva prin zona Drobeta, Orsova….

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Parcul rece de nave de la Chiciu Mic, al doilea din dreapta este SIGHET – foto: ziarul Viata Libera

A ramas la Galati pana in 1996, apoi a disparut din peisaj. In 1999 a fost transferat alaturi de multe alte impingatoare scoase din uz ale Navrom Galati, in parcul rece de la Chiciu Mic. Dupa cativa ani a disparut si de acolo.
Cateva fotografii gasite pe www.binnenschifferforum.de il arata abandonat pe bratul Borcea, pe uscat (in perioada 2005-2007).
Se pare ca fusese cumparat de catre cineva, cu intentia de a fi amenajat din nou ca bar; lipsa fondurilor a facut ca SIGHET sa fie abandonat.
A fost taiat acolo, in acea locatie.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

SIGHET, abandonat pe bratul Borcea, 28.05.2007 – foto: www.binnenschifferforum.de / Reinier D

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 30,40 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 1,28 m
– propulsat de doua motoare licenta Maybach, model MB836DB, fabricate la Uzinele 23 August Bucuresti, a cate 420 CP fiecare; acestea actioneaza doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 2 diesel-generatoare a cate 100 KW, 380 V, 50 Hz CA fiecare
– bunker: 30 t

– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca