Nava de pasageri TROTUS, probabil la Tulcea
Nava de pasageri TROTUS
A fost construit ca remorcher in anul 1909 la Taranto/Italia, numele original fiind AURORA.
In cele doua conflagratii mondiale a fost transformat in dragor.
Dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial a fost confiscat de URSS, ca despagubire de razboi, numele fiindu-i schimbat in TALLIN.
A revenit in Romania ca si aport al URSS la infiintarea companiei mixte SovRomtransport, fiind transformat in nava de pasageri. Numele i-a fost schimbat in TROTUS.
A fost singura nava mare cu elice intre atatea nave care aveau propulsia cu zbaturi – TUDOR VLADIMIRESCU, ANGHEL SALIGNY, 16 FEBRUARIE, MIRON COSTIN, MIHAI EMINESCU si doua remorchere transformate in pasagere – MURFATLAR si MEDGIDIA.
Nava de pasageri TROTUS – vedere din anii ’60, colectia Biblioteca “V.A. Urechia” Galati
A fost folosit pe Dunarea de Jos, mai ales intre Tulcea si Sulina, pana la aparitia pasagerelor moderne din clasa MUNTENIA, la inceputul anilor ’70, cand a fost transferat, ca nava scoala, la Liceul Industrial de Marina din Giurgiu.
Era stationat pe Canalul Plantelor, la Giurgiu, iar periodic mai pleca in voiaje cu elevii, uneori ajungand si pana la Sulina.
Mai poate fi vazut intr-o scurta secventa la inceputul filmului “Operatiunea Monstrul” din 1976.
Iesirile au continuat pana la inceputul anilor ’80, dupa care TROTUS avea sa ramana stationat definitiv pe Canalul Plantelor, continuand sa fie folosit pentru practica elevilor.
In prima parte a anilor ’90 a fost dezafectat si abandonat pe Canalul Plantelor, la Giurgiu, unde s-a si scufundat partial. A fost taiat acolo undeva prin 1999-2000.
Avea 516 tone deplasament si o lungime de 48,60 m, latimea de 7,98 m si un pescaj maxim de 2 m.
Nava de pasageri TROTUS in anii ’60 – foto colectia Slabu Mioara
Ultimele Comentarii