METALTRADE 2 (ex SIRENA 11) la Galati, 23.07.2015 – foto: Cristian Gregoretti
Remorcherul maritim portuar SIRENA 11 / Impingatorul METALTRADE 2
A fost construit la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin in 1981, pentru Intreprinderea de Constructii Hidrotehnice Constanta (ICH).
A facut parte dintr-o serie de 11 astfel de remorchere, construite la Drobeta Turnu Severin, intre 1979-1981 pentru ICH Constanta (SIRENA 1- SIRENA 11).
Din 1991 avea sa ajunga in patrimoniul SCM (Servicii Constructii Maritime) Constanta, rezultate in urma reorganizarii ICH Constanta.
In 2008 a fost vandut Metaltrade International – Port Bazinul Nou Galati.
A fost adus la Galati, unde a fost reparat/modernizat in perioada 2008-2009.
A fost transformat in impingator, cabinele au fost reamenajate, motoarele si echipamentele de navigatie inlocuite, iar cabina de comanda inlocuita cu una noua, cu un aspect mai putin reusit din punctul meu de vedere (o adunatura de termopane….)
Corpul i-a fost vopsit in albastru, iar suprastructura in alb. Numele i-a fost schimbat in METALTRADE 2.
A reintrat in exploatare la jumatatea anului 2009, fiind folosit si in prezent pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
METALTRADE 2 (ex SIRENA 11) la Galati, 11.01.2016 – foto: Paul Ionescu
Caracteristici nava:
– lungime: 23.30 m, latime: 6,96 m, pescaj maxim: 2,5 m
– IMO: 8969264
– ENI: 46000288
– MMSI: 264162967
– Call Sign: YP2967
– Gross Tonnage: 111
– Propulsia originala era asigurata de 2 motoare tip MB836B (licenta Maybach) a cate 280 CP/ 1.360 rpm fiecare; acestea au fost inlocuite in 2008-2009, cu 2 motoare Volvo-Penta a cate 400 CP fiecare
– reductoare-inversoare RENK-UMC Resita / inlocuite in 2008-2009
– Elice pas fix, aliaj, in duza mobila
– bunker combustibil: 9 t
– 2 diesel-generatoare tip D110-UTB Brasov de putere 35 KW 380V, 50HZ fiecare / inlocuite in 2008-2009
Ultimele Comentarii