Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

STEAUA DELTEI la Galati, 9.08.2010 – foto: Cristian Gregoretti

Nava de croaziera STEAUA DELTEI

A fost construita la Santierul Naval Oltenita, fiind livrata Giurgiu Nav in cursul anului 1992.
Alaturi de nava sora, STEAUA DUNARII, construita cu 5 ani mai devreme, au fost inchiriate de-a lungul timpului unor tour-operatori din Germania, Austria sau chiar Slovacia, fiind folosite la croaziere, pe Dunare, de la Passau/Germania si pana in Delta Dunarii.
Foarte multi ani, navele STEAUA DUNARII (cunoscuta si ca DONAU STAR), respectiv STEAUA DELTEI (cunoscuta si ca DELTA STAR) au fost operate de catre Nicko Tours GmbH Stuttgart / Germania.
Croazierele aveau loc in intervalul aprilie-octombrie, in fiecare an, din noiembrie, navele fiind retrase la Giurgiu.
Navele erau incadrate la categoria de confort 3 stele.
In cursul anului 2001, STEAUA DELTEI a fost complet renovata si modernizata. Vechile motoare au fost inlocuite cu unele SKL, a cate 1.200 CP fiecare.
A continuat apoi sa fie folosita la croaziere intre Germania si Delta Dunarii.
In cursul anului 2009, S.C. InterAgro srl Zimnicea, patronata de “marele” om de afaceri, Ioan Niculae, considerat in acea perioada drept cel mai bogat om din Romania, prelua pachetul majoritar de actiuni de la Giurgiu Nav, de la PSV Company, intrata in insolventa, pentru 18 milioane RON.
Cu timpul, au inceput sa apara probleme legate de plata indemnizatiei de strainatate datorata echipajului, in special pe “final de stagiune”, cand navele se reintorceau la final de octombrie la Giurgiu. Aproape an de an aceasta ajungea sa fie platita dupa indelungi taraganari, uneori ajungandu-se chiar la proteste ale echipajelor.
2013 a fost ultimul an de activitate al celor 2 nave: STEAUA DUNARII a fost folosita pe relatia Passau-Melk-Viena-Bratislava-Budapesta si retur (croaziere de 1 saptamana), in timp ce STEAUA DELTEI efectua croaziere de la Passau pana la Mila 35 in Delta Dunarii.
Din ianuarie 2014, asa cum s-a intamplat si cu restul navelor de la Giurgiu Nav, si cele 2 nave de croaziera au fost transferate in patrimoniul S.C. Steaua Dunarii Turism International srl, o subsidiara a S.C. InterAgro srl Zimnicea.
Au fost retrase la Zimnicea si nu au mai fost folosite deloc, la fel cum s-a intamplat, de fapt, cu toata flota ce a a apartinut candva Giurgiu Nav.
Greu de inteles ce rost a avut preluarea unei intregi flote de catre acest individ, care nu a dovedit ca ar dori sa investeasca ceva in modernizarea si repunerea in circulatie a acestor nave.
Cele doua nave au fost doar inchiriate, pentru organizarea de nunti la Zimnicea, in restaurantele aflate la bordul lor.
In 2018, pe un site se vanzari de nave, fusese scoasa la vanzare si STEAUA DELTEI pentru 2,1 milioane Euro. Nimeni nu a fost interesat de nava, asa ca aceasta a ramas la Zimnicea, alaturi de STEAUA DUNARII.
As zice ca soarta lor e pecetluita: sansele sa revina ca nave de croaziera sunt nule, avand in vedere navele de croaziera moderne care au invadat Dunarea in ultimii ani.
De investit in ele nu va mai investi nimeni. “Marele” patron a fost incarcerat pentru a doua oara, durata stabilita de instanta fiind de 5 ani, pentru evaziune fiscala/spalare de bani. Insa, ca si prima oara, cand si-a gasit “vocatia de scriitor”, fiind eliberat conditionat, a fost pus in libertate din nou, dupa doar 15 luni… Asta e Romania!

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

STEAUA DELTEI la Galati, 11.07.2011 – foto: Cristian Gregoretti

Caracteristici nava:
– lungime: 107,32 m, latime: 12,80 m, pescaj maxim: 1,90 m
– deplasament: 1.550 t
– MMSI: 264162002
– Call sign: YP2002
– ENI: 46000141
– numar punti: 4
– propulsia originala era asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare; acestea actionau doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– cele 2 motoare au fost inlocuite in 2001 cu 2 motoare SKL a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita / inlocuite in 2001
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– 1 bow thruster
– viteza: 21 km/h
– capacitate: 182 pasageri, 54 membri echipaj
– cabine: 6 cabine single, 37 cabine duble standard, 39 cabine duble deluxe, 4 apartamente deluxe; suprafetele cabinelor variaza intre 11 metri patrati (cele standard) pana la 20 metri patrati (cele deluxe).
– Printre facilitatile navei se numarau un restaurant cu vedere panoramica, un bar cu vedere panoramica, magazin, frizerie/coafor, punte la soare cu piscina, scaune si mese pe punte, seif /cutie de valori la receptie, disponibila in permaneta pentru clientii navei