Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remocherul CENTAUR 2 la Galati, 26.09.2011 – foto: Cristian Gregoretti

Remorcherul maritim portuar / impingatorul CENTAUR 2

A fost construit in 1981 la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin, pentru Administratia Zonei Libere Sulina (AZL), impreuna cu nava sora – CENTAUR 1.
A ramas la AZL Sulina si dupa jumatatea anilor ’90, cand nava sora, CENTAUR 1, a fost vanduta Romtrans Constanta.
Dupa anul 2000 a fost mai mult inchiriat.
A fost inchiriat de catre SC Superquatro Grup srl Galati in perioada 2009-2012, participand si la lucrarile de ranfluare a epavei navei TRANSILVANIA de la Galati, in 2009.
Pe 7.09.2017, AZL Sulina a organizat o licitatie pantru vanzarea mai multor bunuri: printre acestea s-a aflat si remorcherul CENTAUR 2, pretul de pornire fiind stabilit la 880.795 RON fara TVA.
Nimeni nu s-a aratat interesat de remorcher la acest pret… Licitatia a fost repetata la data de 1.03.2018, pretul de pornire fiind coborat la 482.726 RON, fara TVA.
A fost vandut de abia in 2019 Navrom Galati, care avea sa achizitioneze si nava sora – CENTAUR 1. Insa, spre deosebire de CENTAUR 1 care a a mai activat la Galati cateva luni dupa achizitie, CENTAUR 2 nu a mai fost folosit, fiind adus la sediul Navrom Shipyard Galati.
Din 2020 a intrat intr-un amplu proces de modernizare la Navrom Shipyard Galati. Practic, din vechiul remorcher a ramas doar corpul, si acela modificat, pentru a fi transformat in impingator. Reconstructia sa a avut la baza acelasi proiect folosit la transformarea vechiului remorcher TIRGU OCNA 6 in impingator.
Suprastructura a fost complet reconstruita, noul impingator CENTAUR 2 fiind vopsit in culorile specifice Navrom Galati – corpul in rosu, suprastructura in alb.
A redevenit activ in vara anului 2022.
In prezent este folosit in zona Galati.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remocherul CENTAUR 2 la Galati, 2.07.2012 – foto: Cristian Gregoretti

Caracteristici nava:
– lungime: 23,30 m, latime: 6,95 m, pescaj maxim: 2,35 m
– ENI: 46000385
– MMSI: 264162162
– Call Sign: YP2162
– Gross Tonnage: 113 t
– Propulsia originala era asigurata de 2 motoare tip MB836B (licenta Maybach) a cate 280 CP/ 1.360 RPM fiecare / acestea au fost inlocuite cu ocazia modernizarii din 2021 cu 2 motoare noi, Volvo-Penta, model D13 MH, a cate 500 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare RENK-UMC Resita comandate de la distanta electro-pneumo-hidraulic / inlocuite in 2021 cu doua reductoare-inversoare noi, model ZF 350
– Elice pas fix, aliaj, in duza mobila
– bunker combustibil: 9 t
– 2 diesel-generatoare tip D110-UTB Brasov de putere 35 KW 380 V, 50HZ fiecare / inlocuite in 2021 cu 2 diesel-generatoare Caterpillar C4.4, unul de 65 KVA, 400 V, 50 Hz CA, respectiv 47 KVA, 400 V, 50 HZ CA
– bollard pull: 7 t (in configuratia originala)

– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca, Matei Iulian

 

 

 

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul CENTAUR 2, aproape de finalizarea modernizarii, la Navrom Shipyard Galati, martie 2022 – foto: Adrian Hahui

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul CENTAUR 2 la Galati, 9.01.2023 – © Cristian Gregoretti

Contributors