Impingatorul CENTAUR 1 la Constanta, aprilie 2015 – foto: Jan Husca
Remorcherul maritim portuar / impingatorul CENTAUR 1
A fost construit in 1981 la Santierul Naval Drobeta Turnu severin pentru Administratia Zonei Libere Sulina (AZL), impreuna cu nava sora – CENTAUR 2.
La jumatatea anilor ’90 a fost cumparat de catre Romtrans Constanta.
I-au fost aduse cateva modificari la suprastructura: a fost inaltata comanda de navigatie si a fost transformat in impingator prin modificarea provei si atasarea unor pinteni pentru a putea manevra barje prin impingere.
In 2009 Romtrans a intrat in componenta multinationalei DB Schenker, devenind DB Schenker Romania. Astfel, CENTAUR 1 a ajuns in patrimoniul DB Schenker Romania.
A fost folosit ca impingator de manevra in portul Constanta.
In 2019 a fost vandut Navrom Galati. A continuat sa fie folosit, destul de putin, in portul Galati.
Impingatorul CENTAUR 1 la Constanta, 22.11.2015 – foto: Jan Husca
Din 2020 a intrat intr-un amplu proces de modernizare la Navrom Shipyard Cernavoda. Practic, din vechiul remorcher a ramas doar corpul. Reconstructia sa a avut la baza acelasi proiect folosit la transformarea vechiului remorcher TIRGU OCNA 6 in impingator.
Suprastructura a fost complet reconstruita.
Finalizarea lucrarilor de modernizare, precum si repunerea in functiune a noului impingator CENTAUR 1, s-au facut la Navrom Shipyard Galati.
Impingatorul CENTAUR 1 a fost vopsit in culorile specifice Navrom Galati – corpul in rosu, suprastructura in alb.
La data de 1.09.2023, CENTAUR 1 a fost adus de catre impingatorul MERCUR 305 (ex ISACCEA 13) de la Navrom Shipyard Galati pana in zona portului Mineralier, unde a fost atasat unui convoi de barje cu destinatia Constanta.
Odata ajuns la Constanta, a reintrat in serviciu, fiind folosit ca impingator de manevra, alaturi de navele surori CENTAUR 2 si TIRGU OCNA 6.
Impingatorul CENTAUR 1 la Galati, 5.12.2019 – foto: Cristian Gregoretti
Caracteristici nava:
– lungime: 24 m, latime: 7 m, pescaj maxim: 2,4 m
– ENI: 46000023
– MMSI: 264162275
– Call Sign: YP2275
– Gross Tonnage: 113 t
– Propulsia originala era asigurata de 2 motoare tip MB836B (licenta Maybach) a cate 280 CP la 1.360 rpm fiecare / acestea au fost inlocuite, cu ocazia modernizarii din 2021-2023, cu 2 motoare noi, Volvo-Penta, model D13 MH, a cate 500 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare RENK-UMC Resita comandate de la distanta electro-pneumo-hidraulic / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2021-2023 cu doua reductoare-inversoare noi, model ZF 350
– Elice pas fix, aliaj, in duza mobila
– bunker combustibil: 24 t
– 2 diesel-generatoare tip D110-UTB Brasov de putere 35 KW 380V, 50HZ fiecare/ inlocuite cu ocazia modernizarii din 2021-2023 cu 2 diesel-generatoare Caterpillar C4.4, unul de 65 KVA, 400 V, 50 Hz CA, respectiv 47 KVA, 400 V, 50 HZ CA
– bollard pull: 7 t (in configuratia originala)
– in prezent a fost dotat cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca 2 vinciuri la pupa
– info nava: Jan Husca, Cristian Gregoretti
Impingatorul CENTAUR 1, dus catre Portul Mineralier Galati, de catre impingatorul MERCUR 305 (ex ISACCEA 13), 1.09.2023 – © Cristian Gregoretti
Actualizări pagină :
– 7.12.2023 – Cristian Gregoretti – actualizat info nava si introdus fotografia acesteia dupa modernizare
– 22.03.2020 – Cristian Gregoretti – Pagină creată
Ultimele Comentarii