Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul BUCEGI – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata – © Michael D.J. Lennon

Mineralierul BUCEGI (1966-1991)

A fost construit la Hitachi Zosen Innoshima / Japonia, numar de santier 4.093, fiind livrat Navrom Constanta in septembrie 1966.
A navigat pentru Navrom Constanta pana in 1989.
L-am vazut de nenumarate ori in anii ’80 pe Dunare, la Galati, cand venea incarcat cu minereu de fier pentru combinat.
La inceputul anului 1987, dupa ce a sosit la Galati si a descarcat minereul la Portul Mineralier, a fost dus in dana 46, port Bazinul Nou din cauza unei defectiuni a motorului principal.
De reparat nu a mai fost reparat niciodata. Aici a fost incet, incet descompletat de diverse echipamente… In dana dubla cu el avea sa ajunga cargoul SLATINA, si el in asteptarea reparatiilor, care s-a si scufundat in momentul in care BUCEGIUL a fost scos de acolo.
Anul 1990 il gaseste acostat tot in dana 46 a portului Bazinul Nou Galati.
La inceputul anului 1990, conducerea Navrom a cerut aprobarea de la Ministerul Transporturilor pentru vanzarea a 24 de nave care nu ar mai fi corespuns din punct de vedere tehnic.
Printre cele 24 de nave s-a aflat si mineralierul BUCEGI, care insa nu avea nici macar documentatia de casare intocmita.
Mineralierul a fost vandut in cadrul licitatiei organizate de catre ICE Contransimex Bucuresti, pe 3 iulie 1990, impreuna cu alte 10 nave.
A fost adjudcat de catre niste arabi din Dubai. Nu a mai fost folosit, ramanand sub acelasi nume – BUCEGI.
A fost revandut la fier vechi catre sfarsitul anului 1990. A ajuns la Alang/India pe 6.01.1991, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul BUCEGI, secondat de pasagerul BANAT pe Canalul Sulina, 1.02.1985 – foto: Liviu Simioncencu

Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 181,13 m, latime: 24,87 m, pescaj: 9,80 m
– IMO: 6621777
– 25.606 tdw/ 16.607 Gt
– propulsia: un motor Burmeister & Wain, model 774-VT2BF-160, fabricat la Hitachi Zosen Osaka, ce dezvolta 11.500 CP
– viteza maxima: 16.20 Nd
– bunker: 2.200 tone
– 3 diesel generatoare a cate 240 KW, 380V 50 HZ CA
– nr. magazii: 3 / nr. guri magazii: 6
– nave surori: RESITA, HUNEDOARA, LUPENI, CARPATI, DUNAREA, OLTUL, MARAMURES