Remorcherul FARUL in constructie la Santierul Naval Damen Galati, 17.08.2017 – galerie foto: Paul Ionescu

Remorcherul maritim multifunctional FARUL

A fost construit in 2017 la Santierul Naval Damen Galati, numar de santier 513513.
A fost lansat la apa la data de 20.07.2017, iar in cursul lunii noiembrie 2017 a efectuat probele de mare.
La data de de 9.05.2018 a intrat, oficial, in serviciu, in cadrul AFDJ Galati.
Numele remorcherului a fost inspirat de numele unui alt remorcher maritim, care a apartinut AFDJ Galati si care a facut istorie la Dunare – FARUL (1958-2002).
A fost o investitie de aproape 5 milioane de euro, de la bugetul de stat.
Principalele misiuni ale remorcherului sunt: efectuarea de remorcaje pe Dunarea Maritima, participare la activitati de dezesuare a navelor maritime sau convoaielor, interventii la navele aflate in pericol, asistenta la manevrele de acostare in siguranta a navelor maritime la danele portuare, participarea la actiunile de stingere a incendiilor la bordul navelor.
In prezent (2023), remorcherul FARUL are ca baza portul Tulcea.

Remorcherul FARUL in constructie la Santierul Naval Damen Galati, 13-16.10.2017 – galerie foto: Paul Ionescu

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul FARUL, inaintea probelor de mare, la Santierul Naval Damen Galati, noiembrie 2017 – foto: Danut-Costel Mihalache

Caracteristici remorcher:
– proiect: Damen ASD (Azimuth Stern Drive) Tug 2810
– proiectat si construit sub supravegherea Societatii de Clasificare Bureau Veritas
– corp otel, table sudate
– lungime: 28,67 m, latime: 10,43 m, pescaj maxim: 4,60 m
– IMO: 9817781
– MMSI: 264900340
– Call Sign: YQPZ
– deplasament: 525 t / Gt: 294 t
– motoare principale: 2 motoare Caterpillar 3516C TA HD/C a cate 2.500 CP fiecare la 1.600 rpm
– propulsie azimutata: 2x Rolls Royce US 205, rotire 360 grade
– 2 elice cu diametrul de 2.400 mm, 5 pale fiecare, in duze mobile, actionate elctro-hidraulic
– bunker combustibil (motorina): 72,2 mc (60,7 t)
– capacitate tancuri (2) apa potabila: 16,8 mc
– capacitate tanc spuma: 4,7 mc
– dotat cu 2 diesel-generatoare Caterpillar C4.4 TA, 230/400 V, 107 kVA, 50 Hz
– pentru operatiuni de stins incendii la nave este dotat cu o motopompa diesel, tip Caterpillar – USA, cu o putere de 1.300 CP,cu debit de 2.400 mc/h la o presiune de 12 bari si cu 2 tunuri de refulare apa/spuma, a cate 1.200 mc/h
– Viteza de croaziera la sea trials: 12,9 Nd
– bollard pull: la mars inainte 62,4 t, iar la mars înapoi 57,7 t
– Pentru activitatea de remorcaj este dotat cu un vinci cu actionare hidraulica, precum si cu un carlig de remorca cu 65 t SWL
– clasa de navigatie: GMDSS A2,50 Mm de tarm
– dotat cu o macara hidraulica tip Knuckle Beam, model Heila HLM 10-3S cu SWL 1 tf/ 8m deschidere
– corpul remorcherului permite navigatia prin gheata subtire compacta si gheata sparta cu sloiuri de grosime pana la 20 cm
– echipaj: 5 membri, dar poate acomoda la bord maxim 8 persoane
– toate sistemele de navigatie sunt conectate într-un sistem integrat numit PRAXIS

Remorcherul FARUL in portul Tulcea, februarie 2020 – aspecte de pe nava – galerie foto: Jan Husca

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul FARUL la Galati, 7.01.2021, in asistenta remorcaj sectiune corp nava de la Santierul Naval Vard Braila – foto: Cristian Gregoretti

Lansarea la apa a remorcherului FARUL la Galati, 20.07.2017 – youtube / Tv

Contributors