Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul SUCEVENI 5 la Sulina, 5.05.2010 – foto: Cristian Gregoretti

Remorcherul maritim portuar SUCEVENI 5

A fost construit la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin, fiind livrat AFDJ Galati in cursul lunii septembrie 1980.
A fost folosit in zona Galati-Tulcea-Sulina.
In cursul anului 2002 a fost inchiriat Canal Sea Services Constanta, impreuna cu remorcherul maritim GALATI 3 si pilotina PILOT 7.
A fost folosit la manevrele din portul Constanta.
Ca si alte nave inchiriate de catre AFDJ la Constanta, s-a tras de el cat s-a putut, fara a se investi nimic.
A revenit la AFDJ din 2008, intr-o stare deplorabila, fiind apoi acostat la dana AFDJ situata in dreptul Liceului de Marina.
Nu a mai fost reparat si nu i-a mai fost prelungit permisul de navigatie.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul SUCEVENI 5 la Sulina, 2013 – foto: www.miscellanea.ro

Din 2010 a fost mutat la Sulina.
In 2010 a fost scos la vanzare, prin licitatie, alaturi de alte nave ale AFDJ. Pretul de pornire pentru SUCEVENI 5 a fost de 214.750 Euro fara TVA, insa nimeni nu a fost interesat de el.
Apoi, s-au tot organizat licitatii, fara ca remorcherul sa fie vandut.
Astfel, la licitatia din 6.08.2018, pretul de pornire ajunsese la … 29.850 Euro fara TVA. Chiar si la acest pret, nu a fost vandut…
A fost vandut de abia in cursul anului 2020, Euroriver Transport srl Constanta.
A fost remorcat pana la Santierul Naval Orsova – filiala Agigea, unde a intrat intr-un amplu proces de reconstructie/modernizare.
Si in prezent (aprilie 2023) se afla tot acolo.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul SUCEVENI 5 la Sulina, 19.08.2014 – foto: Paul Ionescu

Cateva caracteristici ale remorcherului:
– lungime: 23,9 m, latime: 6,96 m, pescaj: 2,35 m
– deplasament maxim: 191 t
– propulsia era asigurata de 2 motoare tip MB836B (licenta Maybach) a cate 280 CP/ 1.360 rpm fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare RENK-UMC Resita, comandate de la distanta, electro-pneumo-hidraulic
– elice pas fix, aliaj, in duza mobila
– echipat cu 2 diesel generatoare a cate 35 KW, 400 V, 50 Hz CA fiecare
– bunker combustibil: 24 t
– bollard pull: 7 t

Remorcherul SUCEVENI 5 in reconstructie la Santierul Naval Orsova, filiala Agigea, 19.02.2023 – galerie foto: Neagu Daniel

Contributors