Remorcherele HATEG si PASCANI, anii ’70
Remorcherul HATEG (1942-2004)
A fost construit in 1942 la Linz, pentru Blikplaat Scheepvaartonderneming CV, Viena, numele original fiind LUBECK. In cursul aceluiasi an, 1942, a ajuns in patrimoniul DDSG, numele fiindu-i schimbat in ASCHAU.
In 1944, in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, a lovit o mina pe sectorul romanesc al Dunarii, la km 677, in zona Bechet, scufundandu-se.
Dupa incheierea razboiului a fost cedat Romaniei, fiind ranfluat si reparat.
A intrat in flota SovRom Transport in 1945, numele fiindu-i schimbat in HATEG, pavilionul arborat fiind cel romanesc.
Dupa desfiintarea SovRom Transport, in 1954, a ajuns in patrimoniul nou infiintatei companii, Navrom.
A activat pentru Navrom Giurgiu, fiind inscris la Giurgiu. A fost folosit atat pe sectoarele romanesti ale Dunarii, cat si in voiaje internationale pana la Regensburg.
Acest remorcher a fost “sursa de inspiratie” pentru toate remorcherele de 2 x 500 CP construite la Oltenita in anii ’50-’60.
Din 1991, odata cu reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom, a ajuns in patrimoniul NFR Drobeta.
A continuat sa fie folosit ca si inainte, pe toate sectoarele Dunarii.
A fost retras la Drobeta Turnu Severin la sfarsitul anilor ’90.
A ramas acolo pana in 2004, cand a fost remorcat, cu destinatia Tomini Trading Constanta, unde a fost apoi dezmembrat.
Remorcherul HATEG la Kelheim, Germania, 28.04.1997 – foto: https://www.binnenvaart.eu/ (foto Paul Kombuchen)
Cateva caracteristici ale remorcherului:
– propulsia era asigurata de 2 motoare Deutz, model RV6M, a cate 410 CP fiecare
– lungime: 46,60 m, latime: 8,04 m, pescaj maxim: 1,70 m
– deplasament maxim: 315 t
– dotat cu 2 diesel-generatoare a cate 24 KW, respectiv 21 KW, 115 V, CC
Ultimele Comentarii