Remorcherul DRAGOS la Galati, 25.03.2010 – foto: Cristian Gregoretti
Remorcherul DRAGOS
A fost construit la Korneuburg in 1941, numar de santier 848, pentru BL (Bayerischer Lloyd) Regensburg. Numele original a fost STRALSUND.
In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial a fost transferat la DKS (Dnieper Koastal Shipping), incepand cu septembrie 1942, apoi la Kriegsmarine, din septembrie 1943.
In 1944, in timp ce se retragea catre Germania, s-a scufundat la Prahovo (nu exista informatii certe daca a fost scufundat intentionat, pentru a nu cadea in mana sovieticilor sau a fost lovit in schimburile de focuri).
In 1945, dupa terminarea razboiului a fost ranfluat de catre sovietici si dus in actuala Ucraina, la Izmail, fiind considerat captura de razboi.
A fost reparat, intrand apoi in componenta Fortelor Navale Sovietice – Brigada 116 DBK din Izmail. Numele i-a fost schimbat in RB 27, pavilionul arborat fiind cel sovietic.
Dupa caderea URSS, remorcherul a fost cedat Fortelor Navale Ucrainene, in 1995, numele fiindu-i schimbat in U-944, iar pavilionul arborat fiind schimbat cu cel ucrainean. A continuat sa fie folosit in portul Izmail.
Incepand cu 1996 a fost inchiriat unei companii private din Izmail, numele fiindu-i schimbat in MIHALICH.
In prima parte a anilor 2000 (probabil prin 2004-2005) a fost vandut S.C. Harican Trans srl Galati. Numele i-a fost schimbat in DRAGOS, pavilionul arborat fiind cel romanesc. Remorcherul era inregistrat la Galati.
La aceeasi firma a activat si remorcherul VIDRARU, de 150 CP.
Initial a ramas vopsit in aceleasi culori pe care le avusese in Ucraina (corpul in gri deschis cu un brau alb, la partea superioara, iar suprastructura alba). Apoi, corpul a fost vopsit in negru cu un brau alb, la partea superioara, suprastructura ramanand alba.
A fost folosit, in general, pe Dunarea de Jos.
L-am vazut ultima data la Galati, in mai 2013. Avea corpul partial grunduit, parea ca ar fi trebuit sa intre in reparatii.
Apoi, nu am mai auzit nimic de el. Banuiesc ca a fost dezmembrat, odata cu intrarea in insolventa a firmei de care apartinea.
Remorcherul DRAGOS la Galati, 24.07.2012 – foto: Paul Ionescu
Caracteristici remorcher:
– lungimea: 32 m, latimea: 5,80 m, pescajul maxim: 1,62 m
– deplasament maxim: 190 t
– ENI: 46000254
– propulsia era asigurata de un motor Deutz, ce dezvolta 410 CP
– informatii nava: Cristian Gregoretti, www.binnenschifferforum.de / Muranfan
Ultimele Comentarii