Impingatorul PIATRA OLT la Galati, 14.05.2007 – foto: Cristian Gregoretti
Impingatorul PIATRA OLT (1977-2023)
A fost construit la Santierul Naval Giurgiu, fiind livrat Navrom Galati in cursul lunii decembrie 1977.
In perioada 1981-1983 a fost folosit, alternativ cu alte impingatoare, pentru manevrarea gabarei NR 1001, folosita pe post de bac, intre Galati si comuna tulceana 23 August (Zaclau, actual I.C. Bratianu), pana la aparitia bacurilor de mare capacitate, OLTISORU 2 si OLTISORU 3.
In urma unei reparatii capitale de la sfarsitul anilor ’80, i-au fost eliminate cele doua coloane metalice care uneau cele doua punti catre pupa.
Din anul 2004 a fost inchriat S.C. Dunaris Trans Impex srl Galati, find folosit, in general, la transporturi de marfa pe Dunarea de Jos. Ulterior se pare ca a fost vandut acestei societati.
Impingatorul PIATRA OLT la Tulcea, 18.05.2012 – foto: Paul Ionescu
In urma datoriilor acumulate la Fisc de catre S.C. Dunaris Trans Impex srl , in 2013, ANAF Tulcea a dispus executarea silita a impingatorului PIATRA OLT, acesta fiind scos la licitatie. La ultima licitatie, organizata in octombrie 2014, pretul de pornire fusese stabilit la 236.000 RON fara TVA. Nimeni nu s-a aratat interesat de aceasta oferta.
Pe 17.05.2016 am vazut, pentru ultima oara, impingatorul PIATRA OLT la Galati. Acesta era dus de catre LUNCAVITA 3 in parcul rece de la Chiciu Mic.
In cursul anului 2020 , Navrom Galati a publicat pe site-ul sau, anunturi de vanzare pentru mai multe impingatoare, printre care si “impingatoare tip Sadu”. Din acest tip, se aflau la Chiciu Mic impingatoarele: SADU 3 , SALAJ si PIATRA OLT.
A ramas acolo pana in cursul lunii iunie 2023, cand a fost vandut la fier vechi.
La data de 23.06.2023, impingatoarul ROVINARI 27 a condus pe ultimul drum, remorcherele MEDIAS si HERCULES 1 (ex SANTIERUL NAVAL OLTENITA 1) de la Hercules Braila, precum si impingatorul PIATRA OLT.(multumiri pentru informatie domnului Adrian Hahui)
Initial cele 3 nave au fost duse in bazinul de la Cernavoda, dupa care si-au continuat drumul catre Constanta, ajungand acolo la data de 3.07.2023.
Aceste nave urmeaza a fi dezmembrate la Tomini Trading Constanta.
Impingatorul PIATRA OLT la Galati, 29.05.2013 – foto: Paul Ionescu
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 30,41 m, latime: 11,24 m, pescaj maxim: 1,28 m
– ENI: 46000146
– MMSI: 264162058
– Call sign: YP2058
– propulsat de doua motoare licenta Maybach, model MB836DB, fabricate la Uzinele 23 August Bucuresti, a cate 420 CP fiecare; acestea actioneaza doua elice cu pas fix, fabricate din otel, amplasate in duze mobile
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– echipat cu 2 diesel-generatoare a cate 30 KW, 380 V, 50 Hz CA fiecare
– bunker combustibil: 30 t
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati
Impingatorul PIATRA OLT, asteptandu-si sfarsitul in dana Tomini Trading Constanta, 3.07.2023 – galerie foto: Cutov Valentin
Ultimele Comentarii