Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul DIMBOVITA in anii ’60 – foto: www.via-donau.org

Remorcherul DIMBOVITA

A fost construit in 1958 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom, numele original fiind GEORGE ENESCU. La scurt timp, numele i-a fost schimbat in DIMBOVITA.
A fost reparat si transformat in impingator la Santierul Naval Sulina in perioada 1999-2001.
Din 2001 apartine Pronav Shipping Constanta. Tot in 2001 i-a fost schimbat numele in DUNAV 2, fiind folosit in regiunea Cernavoda.
In 2014 i-a fost schimbat numele in DUNAV 9, ramanand in proprietatea Pronav Shipping Constanta.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul DIMBOVITA in reparatii la Santierul Naval Sulina – stop cadru din filmul “Asta e…” 2001

Cateva caracteristici ale remorcherului:
– lungime: 32 m, latime: 5,80 m, pescaj maxim: 1,65 m
– MMSI 264162704
– Call sign: YP2704
– propulsat de un motor de SKL, reversibil, tip R6DV148, ce dezvolta 400 CP. Acesta este cuplat direct la axul port-elice. Lansarea (pornirea) si inversarea sensului de rotire a motorului se face cu aer comprimat la 10 bar stocat in 2 butelii la presiuni de 30 bar fiecare, deservite fie de compresorul articulat de pe motor, fie de un electrocompresor.
– Tot pe motorul principal (de propulsie) este articulata si o pompa de sevicii generale.
– Elice cu pas fix, otel,in duza fixa.
– Comanda motorului se realizeaza local iar comenzile de pe puntea de comanda se dau prin telegraf.
– Carma este actionata manual din timonerie printr-un sistem de trote.
– Dotat cu un diesel-generator tip D110-UTB Brasov de 35 KWA(380V- 50 HZ).
– Viteza in mars expres (doar el singur): amonte 12 km/h,iar aval 16 km/h.

– info nava: Jan Husca

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul DUNAV 2 (ex DIMBOVITA), 14.05.2008 – foto: binnenschifferforum.de/Reinier