Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul BORZESTI in 1968 – stop cadru dintr-un film documentar realizat de Studiorile Alexandru Sahia

Remorcherul BORZESTI (1965-2010)

A fost construit in 1965 la Santierul Naval Oltenita si a apartinut Giurgiu Nav.
Nu l-am mai vazut dupa 1990, fiind, probabil, retras pe Canalul Plantelor, la Giurgiu.
Dupa ani de zile, majoritatea navelor stationate acolo ajunsesera niste epave.
A fost taiat, odata cu majoritatea epavelor de acolo, in 2010.

Cateva caracteristici ale remorcherului:
– deplasament: 194 t
– Lungime: 33,40 m, latime: 6.30 m, pescaj: 1.5 m
– Propulsia era asigurata de catre un motor SKL ce dezvolta 500 CP; lansarea acestuia si inversarea sensului de rotire se facea local, in sala masinilor, cu aer comprimat.
– Elice pas fix, otel,in duza fixa, 2 pene de carma actionate manual cu trote
– dotat cu doua diesel-generatoare tip D110-UTB Brasov, a cate 35 KW, 380 V, 50 Hz, CA
– Pe motorul principal erau articulate un compresor de aer si o pompa de servicii generale.
– bunker motorina: 27 t

– informatii nava: Jan Husca, Paul Ionescu, Cristian Gregoretti