Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul ALEXANDRU SAHIA (viitor BAZIAS) in Austria, la inceputul anilor ’60 – foto: www.binnenschifferforum.de

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul BAZIAS in anii ’70 – foto: www.via-donau.org

Remorcherul BAZIAS

A fost construit in 1959 la Santierul Naval Oltenita, numele pe care l-a purtat initial fiind ALEXANDRU SAHIA; dupa cativa ani, acesta a fost schimbat in BAZIAS.
A apartinut NFR Drobeta, fiind folosit in voiaje internationale pana la Regensburg.
Pe la inceputul anilor 2000 a fost vandut S.C. Amanav srl Drobeta Turnu Severin. Noul proprietar a continuat sa-l foloseasca pe sectoarele romanesti ale Dunarii, fiind folosit inclusiv la remorcarea corpurilor de nava construite la Santierul Naval Severnav pana la Sulina.
In a doua jumatate a anului 2012 a fost scos la licitatie, in urma intrarii in insolventa a S.C. Amanav srl. Pretul de pornire era de 58.000 Euro. Initial nu a fost interesat nimeni. A fost adjudecat abia in decembrie 2013, contra sumei de 43.400 Euro de catre S.C. N.G.R. Fluvial Royal srl, cu sediul in Eforie Nord.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul BAZIAS in 2005 – foto: www.donaunieuws.nl

Dupa intrarea in insolventa a S.C. N.G.R. Fluvial Royal srl, a fost vandut S.C. Liver Transport srl Agigea.
Pe data de 11.02.2015, remorcherul BAZIAS efectua un voiaj, cu 5 slepuri incarcate cu ingrasaminte chimice, de la Vukovar, cu destinatia Moldova Veche. La aproximativ 300 metri in amonte de portul Moldova Veche, unul dintre slepurile aflate in convoi, incarcat cu 847 tone de ingrasamant, s-a scufundat la circa 15 metri adancime si 200 metri de malul stang al Dunarii.
Dupa acest eveniment, S.C Liver Transport srl a intrat in insolventa.
Cauza scufundarii slepului a fost legata de vechimea sa si infiltratiile aparute prin fisurile din corpul acestuia.
In baza Sentintei Civile 297 / 17.11.2015, emisa de catre Judecatoria Moldova Noua, comandantul remorcherului BAZIAS a fost amendat cu 15.000 lei pe motiv ca nu a detinut certificate de echipaj minim de siguranta si pentru ca ar fi depasit tonajul maxim admis pentru convoiul propulsat de nava acestuia.
Pe 1.08.2019 a fost organizata o licitatie pentru vanzarea remorcherului BAZIAS, in urma procesului de valorificare a bunurilor S.C. Liver Transport srl, aflata in lichidare. Pretul de pornire a fost stabilit la 74.160 Euro fara TVA.
A fost achizitionat de catre S.C. Nav Maritim Consulting srl.  A fost retinut la Cernavoda, datorita starii precare in care se afla, din 26.02.2020. In prezent este abandonat la 20 de metri de piciorul podului, la km 300, mal drept. Cernavoda.  Nu mai are motoare si nici acte valabile si, probabil, acolo isi va gasi sfarsitul.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul BAZIAS in tranzit la Galati, catre Sulina, avand la remorca corpul de nava KV BARENTSHAV, cu impingatorul HINOVA in asistenta, 18.12.2008 – fotografii: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale remorcherului:
– lungime: 48,3 m, latime: 7,20 m, pescaj: 1,60 m
– deplasament maxim: 356,25 t
– ENI: 46000572
– MMSI: 264163238
– Call sign: YP3238
– propulsat de 2 motoare SKL-6NVD-48 a cate 500 CP fiecare

– info nava: Cristian Gregoretti, Costel Vasiliu, Nutzu Capitanu

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Placuta de la bordul remorcherului BAZIAS, cu santierul, numarul si anul constructiei – foto: Costel Vasiliu

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul BAZIAS esuat la Cernavoda, august 2020 – fotografii: Sergiu Davidescu

Remorcher BAZIAS, sala masini, 2014 – video: Nicolas Spiridon