Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul BEREZINA la Hull/Marea Britanie – foto: www.shipspotting.com / PWR

Cargoul BEREZINA / EFORIE

A fost construit in 1918 la J. Blumer & Co. Ltd., Sunderland, numar de santier 246, cu numele WAR HIGWAY, pentru compania Shipping Controller, sub managementul Ritsons of Sunderland, Marea Britanie.
In 1919 a fost vandut The Hartlepool Seatonia S.S. Co. Ltd, numele fiindu-i schimbat in SEATONIA.
In 1927, in urma falimentului acestei companii, a fost vandut J.E. Murrell S.S. Co. Ltd., numele fiindu-i schimbat in BRACONDALE.
In 1934 a fost vandut Sovtorgflot din Rusia, numele fiindu-i schimbat in BERESINA.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul EFORIE – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata

Cargoul avea sa fie transferat in 1950 in Romania, drept contributie a partii sovietice la nou infiintata companie mixta SovRomTransport.
Numele i-a fost usor modificat, in BEREZINA, pavilionul arborat fiind cel romanesc.
Ca mai toate navele aduse de sovietici, si aceasta se afla intr-o stare deplorabila.
Din 1954, dupa desfiintarea SovRomTransport, ajunge in patrimoniul nou infiintatei companii – Navrom Constanta.
Intre 1956 si 1958 a fost supus unor transformari si reparatii capitale.
In 1962 i-a fost schimbat numele in EFORIE.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul EFORIE in 1964 – foto: www.7seasvessels.com / Ole Ryolf

Ultimul voiaj la efectuat in iunie 1975 cu destinatia Constanta.
In 1976 a fost scos din serviciu si remorcat in cimitirul de nave de pe Canalul Macin.
Epava cargoului mai poate fi vazuta intr-o secventa din filmul “Cenusa pasarii din vis” (1989).
In 1999 a fost folosit pentru filmarea videoclipului formatiei Class – Aproape de tine, in acelasi loc, cimitirul de nave de pe canalul Macin.
A fost taiat prin 2003, impreuna cu restul epavelor ancorate acolo de zeci de ani.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul EFORIE la Tilbury/Marea Britanie – foto: www.shipspotting.com / Bob Scott

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul EFORIE la Hull/Marea Britanie, 1970 – foto: Richard Myers

Cateva caracteristici ale cargoului:
– lungime: 100,98 m , latime: 14,27 m, pescaj maxim: 6,59 m
– IMO: 5097979
– 4.819 tdw/ 3.474 Gt
– propulsia: o masina cu abur cu tripla expansiune cu 3 cilindri, ce dezvolta 1.400 CP
– viteza maxima: 10 Nd
– bunker: 1.140 tone
– 4 magazii, 8 bigi a cate 5t SWL

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Epava cargoului EFORIE pe canalul Macin, 1991 – foto: Cristian Craciunoiu

Class – Aproape de tine 



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .