POLAR VI inaintea plecarii in voiajul inaugural – martie 1979 – foto: Mihai Mironescu
POLAR VI a fost construit in anul 1979 in RDG, la Mathias-Tesen-Werft, Wismar, numar de santier 262.
Era unul dintre cele 4 transportoare frigorifice construite in RDG pentru IPO Tulcea, intre anii 1972 si 1979.
Acest tip de nava colecta pestele brichetat, uleiul si faina de peste de la pescadoarele romanesti, care pescuiau in zonele Namibia si Mauritania.
POLAR VI in Las Palmas, ianuarie 1981 – foto: fleetphoto.ru/oitru
Tot cu ajutorul navelor de tip Polar se faceau schimburi de echipaje pe pescadoare si se facea, deasemenea, alimentarea acestora cu cele necesare.
ROMAN COOLER (ex POLAR VI) in Bremerhaven, mai 1994 – foto: shipspotting.com/Wolfgang Kramer
Dupa 1990, Polar VI a ajuns la CRPO Tulcea (companie infiintata din IPO Tulcea). Spre sfarsitul anului 1991 au inceput sa apara problemele la CRPO Tulcea: navele au inceput sa fie aprovizionate din ce in ce mai rar cu alimente, piese de schimb, plase de pescuit, toate acestea generand nemultumiri in cadrul echipajelor. CRPO a hotarat sa aduca toate navele acasa, acestea urmand sa fie trecute “in conservare” pana la gasirea unui partener cu care sa se asocieze CRPO.
Care partener, a aparut in cele din urma: in 1994 CRPO s-a asociat cu englezii de la Manley Hopkins si au infiintat Tulcea Shipping Company , cu sediul in Liberia.
O asociere la fel de paguboasa ca si cea de la Petromin cu norvegienii de la Klaveness. Si in acest caz s-au facut imprumuturi care nu au mai fost returnate, navele fiind ulterior vandute.
Revenind la POLAR VI, numele acestuia avea sa fie schimbat in ROMAN COOLER, pavilionul arborat fiind cel cipriot. Nava fusese transferata la Vimora Shipping Cipru, ulterior ajungand la Eratira Navigation.
BLUE RIDGE ( ex POLAR VI ) in cimitirul de nave de la Chittagong/Bangladesh, 03 Ianuarie 2009 – foto: Colin Laidlaw
In 1997 numele i-a fost schimbat in BLUE RIDGE, pavilionul arborat ramanand cel cipriot. A continuat sa navige pentru Eratira Navigation pana in iulie 2008, cand a sfarsit in cimitirul de nave de la Chittagong.
Cateva detalii despre nava POLAR VI:
– Lungime: 152 m, latime: 22 m, pescaj: 7,9 m
– IMO: 7818418
– 9.535 tdw / 12.453 Gt
– propulsat de un motor MAN Halberstadt K9Z60/105E, motor ce dezvolta 9.000 CP.
– viteza maxima: 17 Nd
– 4 magazii, 7 bigi a cate 5t SWL fiecare, 2 bigi a cate 10t fiecare
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii