Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

LIVEZENI pe Dunare, la Galati, in tranzit catre Portul Mineralier, anii ’70 – foto: Serviciul Referinte (fotograf Paul Popa) 

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul LIVEZENI tranzitand Bosforul, 13.06.1982 – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata

Mineralierul LIVEZENI (1974-2003)

A fost construit la Santierul Naval “Georgi Dimitrov” Varna, numar de santier 109, fiind livrat Navrom Constanta in decembrie 1974.
A navigat petru Navrom Constanta pana in iunie 1990 cand a fost transferat in patrimoniul nou infiintatei companii, Petromin Constanta.
A continuat sa navigheze pentru Petromin.
Pe 26 mai 1994 a esuat in apropierea intrarii din portul Rostock. A fost dezesuat pe 1 iunie 1994, dupa descarcarea unei parti din incarcatura in alta nava.
Inspectia efectuata de scafandri la fata locului a indicat avarierea corpului navei (o spartura pe fundul unei magazii) / o reparatie provizorie s-a facut de catre scafandri. Apoi nava a fost descarcata la Rostock, dupa care a plecat catre Santierul Naval din Gdansk pentru reparatii. A ajuns la Gdansk pe 15 iulie 1994.
Reparatiile s-au finalizat la sfarsitul lui octombrie 1994, dupa care LIVEZENI-ul si-a reluat activitatea.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

LIVEZENI – anii ’90, cand apartinea Petromin Constanta

A fost vandut la licitatie pe 25.09.1997, fiind adjudecat de catre Cem Invest International Constanta, pentru 1,95 milioane USD. La aceeasi data a fost cumparat de catre Cem Invest si mineralierul CIMPULUNG.
Numele i-a fost schimbat in IULIANA T, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

IULIANA T (ex LIVEZENI) tranzitand Bosforul, sfarsitul anilor ’90 – foto: Louis Bosschaart

A navigat sub pavilion romanesc pana in aprilie 2003, cand a trecut sub pavilion georgian.
In iulie 2003 Comisia Europeana a publicat lista navelor considerate ca “very high risk” si carora urmeaza sa le fie interzis accessul in porturile Uniunii Europene daca vor mai fi retinute cel mult o data din cauza deficientelor. Pe lista se regasea si IULIANA T.
Probabil varsta destul de inaintata a mineralierului a determinat proprietarul acestuia sa-l vanda la fier vechi. A ajuns pe 11 decembrie 2003 la Alang/India, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

IULIANA T (ex LIVEZENI) – Valencia, 1 mai 2002 – foto:  navymar.com/ Jose Miralles Pol

Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 185,21 m, latime: 22,80 m, pescaj: 10,23 m
– IMO: 7358092
– 24.850 tdw/ 15.856 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RND76, fabricat la H. Cegielski/Poznan, ce dezvolta 12.200 CP
– viteza maxima: 16.70 Nd
– bunker: 1.514 tone
– 3 diesel generatoare a cate 504 KW, 400V 50 HZ CA
– nr. magazii: 7
– echipaj: 36