Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Petrolierul JPC LIRA (ex OVIDIU) in constructie la Santierul Naval Mangalia, 2.02.1994 – foto: Lubos Kosik; in partea dreapta a fotografiei, petrolierul BIRUINTA, aflat in reparatii

Petrolierul OVIDIU (1995-2012)

Constructia sa (nr.484) a inceput la Santierul Naval Constanta in cursul anului 1988.
Anul 1990 l-a prins lansat la apa, insa nefinalizat.
Dupa 1990, nou infiintata companie Petromin Constanta nu a dorit sa mai plateasca pentru finalizarea mai multor mineraliere si petroliere aflate in diverse stadii de constructie la Constanta si Mangalia (singura exceptie a fost mineralierul 22 DECEMBRIE).
In 1991, guvernul Romaniei a hotarat cedarea mai multor nave, aflate in diverse stadii de constructie, catre Czech Ocean Shipping, in contul unor datorii mai vechi pe care Romania le avea catre fosta Cehoslovacia.
Printre acestea s-a numarat si petrolierul OVIDIU.
S-au reluat lucrarile la Santierul Naval Mangalia, corpul a fost vopsit in rosu, iar suprastructura in alb; numele i-a fost schimbat in JPC LIRA, pavilionul arborat fiind cel maltez.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Petrolierul FANEROMENI (ex OVIDIU) in voiajul inaugural, 1995 – © Greek Shipping Miracle

In 1994 cehii au renuntat la finalizarea constructiei acestui petrolier, vanzandu-l grecilor de la Blue Flag Navigation.
Acesta a fost finalizat la Mangalia in cursul lunii octombrie 1995, sub numele JUMBO TRADER.
Inainte de a parasi santierul in voiajul inaugural, numele i-a fost schimbat in FANEROMENI, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel cipriot.
Din noiembrie 1997, numele i-a fost schimbat in HEIDMAR VIGOUR, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel liberian.
In aprilie 1999 a fost vandut grecilor de la Polembros, i-a fost schimbat numele in VIGOUR, pavilionul arborat ramanand cel liberian.
A navigat pana la inceputul anului 2012, cand a fost vandut la fier vechi pentru 11,1 milioane USD.
A efectuat un ultim voiaj, cu destinatia Gadani/Pakistan, unde a ajuns la data de 9.03.2012.
Ulterior a fost dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Petrolierul VIGOUR (ex OVIDIU) in apropiere de Gibraltar, 11.06.2009 – foto: www.shipspotting.com / Daniel Ferro

Cateva caracteristici ale petrolierului:
– Lungime: 228,12 m, latime: 43 m, pescaj: 13,50 m
– IMO: 8513649
– 89.090 tdw / 50.552 Gt
– propulsat de un motor fabricat la ICM Resita, licenta MAN, model K8SZ70/150CL, motor ce dezvolta 15.200 CP.
– viteza maxima: 13,3 Nd
– 4 diesel generatoare: 1 x 1.000 KW, 400 V, 50 HZ CA , 2 x 640 KW, 400 V 50 HZ CA si 1 x 56 KW, 400 V 50 HZ CA
– dispunea de 11 tancuri care puteau stoca in total 107.358 metri cubi petrol
– incarcarea/descarcarea se facea cu ajutorul a 3 pompe cu un debit de 2.500 metri cubi/ora
– echipat cu 2 bigi a cate 10 t SWL fiecare
– nave surori: PRAHOVA, TELEAJEN, PLOIESTI, MORENI

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Petrolierul VIGOUR (ex OVIDIU) in proces de dezmembrare la Gadani/Pakistan, 5.04.2012 – foto: www.shipspotting.com / primedude



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .