Petrolierul JPC KORUNA (ex MORENI) in constructie la Santierul Naval Mangalia, 11.03.1994 – foto: Lubos Kosik
Petrolierul MORENI (1996-2016)
Constructia sa (nr.853) a inceput la Santierul Naval Mangalia la data de 3.05.1985.
Anul 1990 l-a prins lansat la apa, insa nefinalizat.
Dupa 1990, nou infiintata companie Petromin Constanta nu a dorit sa mai plateasca pentru finalizarea mai multor mineraliere si petroliere aflate in diverse stadii de constructie la Constanta si Mangalia (singura exceptie a fost mineralierul 22 DECEMBRIE).
In 1991, guvernul Romaniei a hotarat cedarea mai multor nave, aflate in diverse stadii de constructie, catre Czech Ocean Shipping, in contul unor datorii mai vechi pe care Romania le avea catre fosta Cehoslovacia.
Printre acestea s-a numarat si petrolierul MORENI.
S-au reluat lucrarile la Santierul Naval Mangalia, corpul a fost vopsit in rosu, iar suprastructura in alb; numele i-a fost schimbat in JPC KORUNA, pavilionul arborat fiind cel maltez.
Petrolierul PANAGIA (ex MORENI) in voiajul inaugural, 1996 – © Greek Shipping Miracle
In 1994 cehii au renuntat la finalizarea constructiei acestui petrolier, vanzandu-l grecilor de la Blue Flag Navigation.
Acesta a fost finalizat la Mangalia la data de 2.02.1996, sub numele SEA GIANT.
Inainte de a parasi santierul in voiajul inaugural, numele i-a fost schimbat in PANAGIA, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel cipriot.
La scurt timp numele i-a fost schimbat in HOPE, pavilionul arborat ramanand cel cipriot.
In noiembrie 1999 a fost vandut grecilor de la Polembros, i-a fost schimbat numele in GOOD HOPE, pavilionul arborat ramanand cel cipriot.
In august 2005 a fost vandut Fujian Shipping Co din China. Numele i-a fost schimbat in AN QING, iar pavilionul arborat a fost schimbat cu cel al Chinei.
In iulie 2007 i-a fost schimbat numele in XIN TONG YANG, ramanand sub pavilionul Chinei.
O ultima schimbare de nume a avut loc in 2014, acesta fiind schimbat in XIN HUA SHENG HAI. Petrolierul a continuat sa fie operat de catre Fujian Shipping, pavilionul arborat ramanad cel al Chinei.
A navigat pana in noiembrie 2016, cand a fost vandut la fier vechi, in China.
Petrolierul HOPE (ex MORENI) in apropiere de Malta, 1999 – foto: www.shipspotting.com / Cpt. Lawrence Dalli
Cateva caracteristici ale petrolierului:
– Lungime: 228,50 m, latime: 43 m, pescaj: 13,50 m
– IMO: 9036973
– 89.090 tdw / 50.552 Gt
– propulsat de un motor fabricat la ICM Resita, licenta MAN, model K8SZ70/150CLL, motor ce dezvolta 15.200 CP.
– viteza maxima: 13,3 Nd
– 4 diesel generatoare: 1 x 1.000 KW, 400 V, 50 HZ CA , 2 x 640 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 56 KW, 400V 50 HZ CA
– dispunea de 11 tancuri care puteau stoca in total 107.343 metri cubi petrol
– incarcarea/descarcarea se facea cu ajutorul a 3 pompe cu un debit de 2.500 metri cubi/ora
– echipat cu 2 bigi a cate 10 t SWL fiecare
– nave surori: PRAHOVA, TELEAJEN, PLOIESTI, OVIDIU
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii