Pecadorul MINDRA in anii ’80 – sursa foto: Pavel Iordache
Pescadorul MINDRA (1974-199?)
A fost construit la Stocznia Gdanska Lenina, Gdansk, Polonia, numar de santier B419/505, fiind livrat Intreprinderii de Pescuit Oceanic Tulcea in cursul lunii septembrie 1974.
A fost una din cele 6 nave pescador clasa Vega, proiect B-419, care au existat in patrimoniul IPO Tulcea, toate construite in Polonia intre anii 1973 si 1974.
A fost folosit la inceput in apele Atlanticului de Nord-Vest, iar apoi zona Africii de Vest.
La inceputul anilor ’90 a fost adus in tara si ancorat in apropiere de Tulcea, la Mm 35, alaturi de alte pescadoare scoase din uz.
Dupa cativa ani in care au stat la ancora pe Dunare si s-au degradat au fost remorcate cu destinatia Sulina sau Aliaga/Turcia, unde au fost dezmembrate.
MANDRA a sfarsit dezmembrata la Sulina in cursul anilor ’90.
Pescadoarele CLABUCET, MINDRA, IEZER pe Dunare, Mm35 – foto: arhiva ziarului Romania Libera
Cateva caracteristici ale pescadorului:
– Lungime: 88,17 m, latime: 15,03 m, pescaj: 5,60 m
– IMO: 7362328
– Call sign: YQMI
– 1.600 tdw / 2.629 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6ZL40/48, fabricat la Zaklady Urzadzen Technicznych “Zgoda” S.A. – Swietochlowice, ce dezvolta 3.600 CP
– viteza maxima: 15,3 Nd
– viteza de traulare: 4.5 – 5 Nd
– bunker: 1.030 tone
– 3 diesel generatoare: 1 x 640 KW, 400 V, 50 HZ CA si 2 x 505 KW, 400 V, 50 HZ CA
– nr. magazii frigorifice: 3
– instalatia de incarcare: 4 bigi a cate 2 t SWL fiecare
Epave ale unor pescadoare, pe Dunare, la Mm 35, la inceputul anilor ’90 – de la dreapta la stanga: MINDRA, DELTA DUNARII, RETEZATUL, CEAHLAUL si inca un B-22 cu nume scurt (probabil SINOE) – foto: Mircea Iordan
Ultimele Comentarii