ZENITA (ex ZENIT), 10.03.2008 – foto:shipspotting.com/ Geir Vinnes
Nava ZENIT
A fost construita la Santierul Naval Galati in 1983.
A facut parte dintr-un lot de nave de acelasi tip construite pentru Norvegia si refuzate ulterior de norvegieni. Destinatia initiala a fost de supply ship pt platformele petroliere din Marea Nordului.
Numele original al navei a fost MARENCO BETA.
Refuzata de norvegieni, nava a fost preluata de catre PETROMAR Constanta, actualul GRUP SERVICII PETROLIERE Constanta,fiind rebotezata ZENIT si vopsita in culorile specifice Petromar: corpul- rosu si suprastructura-alba.
A fost folosita ca supply ship pt platformele petroliere din Marea Neagra.
In 2001 a fost vanduta de catre Petromar. A ajuns acolo unde ar fi trebuit sa ajunga din 1983: in Norvegia. Numele i-a fost schimbat in ZENITA, pavilionul arborat fiind St. Vincent&Grenadines. Corpul navei a fost vopsit in albastru iar cabinele in alb.
A continuat sa fie folosita in Marea Nordului.
In 2012 nava a fost cumparata de catre compania AQS din Norvegia, care activeaza in cadrul industriei piscilole/ crescatorii de somon.
Intr-o prima faza vechile motoare ale navei au fost inlocuite cu unele noi, tot Volvo-Penta, dar care dezvolta o putere mai mare ( 2 x 450 CP). Corpul navei a fost vopsit in verde deschis , iar suprastructura in alb. Pe puntea navei au aparut mai multe echipamente folosite
pentru tratarea apelor din crescatoriile de somon ( rezervoare de peroxid de hidrogen, macarale, etc). Numele navei a fost schimbat in AQS ODIN, pavilionul arborat fiind cel norvegian.
In 2015 nava a trecut printr-un amplu proces de modernizare, fiindu-i reconstruita toata suprastructura. In prezent arata ca o nava moderna si este dotata cu echipamente de ultima generatie. Din vechiul ZENIT a mai ramas, practic, doar corpul.
Conform proprietarului navei, modernizarea acesteia a costat 35 milioane Euro. Si a durat doar 3 luni.
AQS ODIN (ex ZENIT) in 2016 – foto: http://aqs.no/
Cateva caracteristici ale navei:
– IMO: 8956633
– MMSI: 259261000
– Call sign: LIIR
– Lungime: 37,75 m, latime: 10,2 m, pescaj: 2,75 m
– propulsia originala: doua motoare AB Volvo Penta – Goteborg, model TAMD120A, ce dezvolta 288 CP fiecare / acestea au fost inlocuite in 2012 cu doua motoare Volvo-Penta a cate 450 CP fiecare
– doua elice 4 pale, pas variabil in duza
– viteza maxima: 10 Nd
– bunker: 120 t
– echipata initial cu 2 diesel generatoare Volvo a cate 85 KW 400V 50 Hz CA fiecare si unul romanesc (UTB) a 35 KW 400V 50 Hz CA
– echipata cu o biga de 3 t SWL / eliminata in 2012
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii