Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de pasageri MOGOSOAIA in tranzit catre comuna tulceana Grindu, prin dreptul Santierului Naval Galati, in 1986 (in plan secund , nava RO-RO PERIS) – stop cadru din filmul Shipbuilding in Romania, autor Vasilache Silviu 

Nava RO-RO PERIS (1985-2011)

A fost construita la Santierul Naval Galati, numar de santier 734, proiect 781, fiind livrata Navrom Constanta in cursul lunii mai 1985.
Spre deosebire de celelalte nave din serie, care la livrare au fost vopsite in totalitate in alb, la PERIS corpul a fost vopsit in gri la partea inferioara si alb la partea superioara, suprastructura ramanand vopsita in alb.
Pe baza acestui proiect fusesera construite 2 astfel de nave pt Israel in 1973: IRIS si NARCIS.
Pentru Navrom au fost construite 4 astfel de nave intre 1982 si 1985: PASCANI, PAULIS, PALTINIS si PERIS. Diferenta fata de navele construite pentru export o constituia, desigur, motorizarea, cele 4 nave construite pentru Romania fiind echipate cu “celebrele” motoare licenta MAN, contruite la ICM Resita.
Surprinzator, dar din intreaga serie inca mai exista o nava, si nu una romaneasca, ci una construita in 1973 pt Israel: NARCIS a trecut printr-o conversie in 1986, ajungand nava de croaziera. Dupa inca o modernizare in cursul anului 2010, mai exista si in prezent, actualul nume fiind AEGEAN ODYSSEY.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava RO-RO  PERIS la Felixstowe / Marea Britanie, 1.06.1989 – foto: www.shipspotting.com / simonwp

Revenind la PERIS, a fost folosit initial, alaturi de celelate nave din serie, pe asa numita linie Navrom Black Sea Line, destinata transportului de marfuri in sistem Ro-Ro intre Constanta si Trabzon/Turcia.
Apoi a fost utilizata si la transportul de containere catre Europa de Vest.
Din 1987, corpul i-a fost vopsit in albastru, suprastructura ramanand alba.
Dupa 1990, an in care a avut loc divizarea Navrom Constanta, PERIS avea sa fie transferata la Romline Constanta.
Un raport din 1996 lista nava PERIS ca valorand undeva intre 3 si 3,5 milioane USD.
In 1997 a fost adusa la Constanta pentru reparatii, care s-au tot lungit din lipsa de fonduri.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava RO-RO SANA S (ex PERIS) la Brindisi / Italia, 23.08.2001 – foto: www.shipspotting.com / Dogan

A fost vanduta la licitatie in cursul lunii martie 1999, in cadrul operatiunii de inchidere a activelor neperformante ale Romline.
A fost adjudecata de catre Samin Shipping Limasol / Cipru. Numele i-a fost schimbat in SANA S, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel al St Vincent&Grenadines.
Din martie 2001 pavilionul arborat a fost schimbat cu cel libanez.
In februarie 2004, a fost vanduta Sallaum Shipping Line Ltd Valetta / Malta. Numele i-a fost schimbat in SILVER MOON, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel maltez.
In prima jumatate a anului 2005 a intrat in reparatii capitale in Grecia; corpul navei a fost vopsit in portocaliu, suprastructura ramanand alba, iar puntea superioara a fost extinsa pana in pupa.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava RO-RO SILVER MOON (ex PERIS) la Western Scheldt / Olanda, 23.08.2007 – foto: www.shipspotting.com / bulker

In decembrie 2009 a fost vanduta grecilor de la Nova Ostria Shipping. A fost adusa la Ambelakia shipyards, Salamina, unde a intrat in reparatii.
La finalizarea reparatiilor, in iunie 2010, numele i-a fost schimbat in CORAL MOON, ramanand sub pavilion panamez.
La doar 2 luni distanta, in octombrie 2010, a fost vanduta la fier vechi pentru 2,5 milioane USD. A efectuat un ultim voiaj, cu destinatia Alang/India, unde a ajuns la data de 24.11.2010. A ramas apoi in rada vreme de cateva luni, pana la data de 21.04.2011, cand a fost scoasa pe uscat, fiind apoi dezmembrata.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava RO-RO CORAL MOON (ex PERIS) la Ambelakia Shipyard Salamina / Grecia, 8.05.2010 – foto: www.shipspotting.com / Aleksi Lindstrom

Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 128,21 m, latime: 20,49 m, pescaj: 6,56 m
– IMO: 8503876
– Call sign: YQOC
– 4.100 tdw/ 9.999 Gt
– propulsia asigurata de doua motoare 6L52/55A, licenta MAN, fabricate la UCM Resita, motoare ce dezvoltau cate 6.000 CP fiecare
– viteza maxima: 20 Nd
– bunker: 1.122 tone
– 3 diesel generatoare licenta Sulzer 6AL25/30 a cate 640 KW, 400 V 50 HZ CA fiecare
– putea lua la bord pana la 200 de containere



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .