Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava rapida VIJELIA pe Dunare, 31.08.1972 – foto: binnenschifferforum.de / Franz Dosch

Nava rapida VIJELIA (1971-2002)

A fost construita in 1971 la Feodosia/URSS.
Facea parte din clasa Kometa – proiect 342.
A activat in Romania, intre anii 1971-1981 pentru Navrom Galati. Era inregistrata la Galati si a efectuat curse pe relatiile Galati-Braila, precum si Galati-Tulcea, respectiv Tulcea-Sulina.
In vara anului 1981 a fost detasata, impreuna cu nava sora – POSEIDON – la Constanta, dorindu-se a fi folosite in scop turistic, intre Constanta si Mangalia. S-a renuntat insa la aceasta idee, se pare din cauza faptului ca nu puteau functiona cu valuri prea mari la travers.
La intoarcerea catre Galati, VIJELIA a suferit o avarie la o aripa portanta in nisipurile de la Sacalin.
Dupa intoarcerea la Galati a fost scoasa pe cavaleti, la intrarea in bazinul portului Docuri si nu a mai fost folosita niciodata.
A ramas acolo pana in cursul anului 2002, cand, impreuna cu nava sora – POSEIDON – au fost incarcate pe o barja si duse la Constanta pentru a fi dezmembrate.
Ambele aratau deplorabil.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava rapida VIJELIA la Galati, anii ’70 – carte postala colectia George Milea

Cateva caracteristici ale navei:
– lungime: 33.46 m, latime: 9,56 m, pescaj maxim (in stationare): 1,81 m
– IMO: 7623370
– corp din aluminiu
– propulsata de 2 motoare M-401 A1 Zvezda, fabricate la Leningrad, ce dezvoltau 1.000 CP fiecare
– capacitate tanc motorina: 3 t
– dotata cu 3 generatoare: 1 x 1 KW, 24 V CC si 2 x 5,6 KW, 24 V CC
– capacitate: 122 (6 membri echipaj si 116 pasageri)
– viteza maxima pe care o putea dezvolta: 31 Nd
– nava sora: POSEIDON