Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Navele POMPIER 6,POMPIER 7 si bacul motor PEGAS, la dana AFDJ, Galati, 6.06.2009 – © Cristian Gregoretti

Nava PSI POMPIER 6

A fost construita la Santierul Naval Giurgiu, fiind livrata AFDJ Galati in 1982.
A facut parte dintr-o serie de 5 astfel de nave, construite la Giurgiu intre 1981 si 1984.
Nava POMPIER 6 a activat la Sulina, alaturi de nava sora POMPIER 7, desi ambele erau inregistrate la Giurgiu, daca e sa ne luam dupa ceea ce era trecut pe bordajul lor.
In luna mai 2008, a aparut in presa o informatie despre posibilitatea ca AFDJ sa semneze un contract in valoare de aproximativ 2 milioane Euro, prin care ar fi trebuit sa asigure sistemele de semnalizare, masuratori si dirijare a navigatiei pe santierul deschis pentru constructia podului Calafat-Vidin.
Tot in acel articol era specificat faptul ca AFDJ pregatea deja navele POMPIER 6 si POMPIER 7 pentru a oferi aceasta asistenta.
Totul a ramas, insa, la nivel declarativ, asa ca in vara anului 2008, cele 2 nave au fost aduse la remorca la Galati, de undeva din amonte, de catre un bac motor. Au fost acostate la dana AFDJ, situata imediat in prova navei STEAUA POLARA.
Inca de atunci aveau deja demontate tunurile refulare spuma-apa, precum si scarile laterale ce fusesera initial montate langa acea mica schela situata deasupra suprastructurii.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Navele POMPIER 6 si POMPIER 7, remorcate de catre SILVIC 1, pe ultimul lor drum, catre taiere, Canalul Sulina, 24.04.2018 – © Mihai Calin

Au ramas in acea locatie pentru aproximativ un an. Apoi au disparut din peisaj, fiind remorcate pana la Sulina, unde au fost depozitate la Mm 2, alaturi de alte nave scoase din uz ale AFDJ.
Inca din 30.01.2009 aveau permisul de navigatie expirat.
In data de 12.04.2018, AFDJ a organizat o licitatie pentru vanzarea mai multor nave, printre care si POMPIER 6 si POMPIER 7. Pretul de pornire pentru fiecare dintre cele doua nave a fost de 12.326 Euro (fara TVA).
Nu cunosc cine si le-a adjudecat la licitatie si la ce pret, insa dupa cum aratau, probabil ca au fost achizitionate pentru a fi taiate la fier vechi.
La data de 26.04.2018, le-am vazut la Galati, remorcate, in amonte, pe ultimul lor drum, de catre remorcherul SILVIC 1.
Nu cunosc locatia in care au fost dezmembrate.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Navele POMPIER 6 si POMPIER 7, remorcate de catre SILVIC 1, pe ultimul lor drum, catre taiere, Galati, 26.04.2018 – © Cristian Gregoretti

Caracteristici nava:
– Lungime: 32,30 m, latime: 5,76 m, pescaj maxim: 1,80 m
– deplasament: 140,4 t
– propulsata de 2 motoare licenta Maybach, model MB 836DB, a cate 420 CP fiecare, fabricate la Uzinele 23 August, Bucuresti
– transmisie: reductoare-inversoare
– 2 elice cu pas fix, din otel
– 2 diesel generatoare a cate 56 kW, 380 V, 50 Hz CA
– dotata cu 3 tunuri refulare spuma-apa
– nave surori: POMPIER 1, POMPIER 2, POMPIER 7 si PESTERA