Impingatorul AGAPIA, 13.07.2009 – foto: www.binnenschifferforum.de / Reinier D
Impingatorul AGAPIA
A fost construit in 1990 la Tyumen / URSS (nu cunosc numele original).
A fost cumparat de catre Dunarom Trading Company Galati, din Ucraina, pe la jumatatea anilor ’90. Numele i-a fost schimbat in AGAPIA, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel romanesc.
Impingatorul a fost inregistrat la Galati si a fost folosit pe sectoarele romanesti ale Dunarii pana in 2002.
Dupa privatizarea Combinatului Siderurgic ”Sidex” Galati, la sfarsitul anului 2001, conducerea acestuia a hotarat rezilierea contractului pe care il avea incheiat cu Dunarom Trading Company Galati pentru transportul materiilor prime din portul Constanta pana la Galati. Acest lucru a insemnat si sfarsitul companiei galatene.
Incepand cu anul 2003, cele 4 nave ale Dunarom Trading Comany – PRUTUL, VORONET, AGAPIA si SADU 9 au ramas nemiscate la dana companiei galatene, situata imediat dupa epava navei TRANSILVANIA.
In 2005, impingatorul AGAPIA a fost vandut Trans Europa SA Galati.
Este folosit ca impingator de manevra in porturile Trans Europa. A activat 2 ani la Drobeta Turnu Severin, fiind mutat apoi in zona portului Trans Europa Braila, unde activeaza si in prezent.
A trecut printr-o reparatie capitala la Navrom Shipyard Galati, in vara anului 2022.
Impingatorul AGAPIA la Galati, 8.05.2010 – © Cristian Gregoretti
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– proiect: 1741A
– lungime: 33,38 m, latime: 8,3 m, pescaj maxim: 2 m
– deplasament maxim: 252 t
– ENI: 46000240
– MMSI: 264162283
– Call sign: YP2283
– propulsat de doua motoare SKL, model 6NVD-26A3, a cate 370 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel, in duza mobila
– bunker motorina: 65 t
Ultimele Comentarii