Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Navele STURZU, TUDOR VLADIMIRESCU si SITARU in Delta Dunarii – carte postala din anii ’70 – colectia Paul Ionescu

Nava de pasageri STURZU / DANUBIUS 1

A fost construita in 1968 la santierul Naval Giurgiu, pentru Navrom Galati.
Ca multe alte nave din aceasta clasa (numite hidrobuze), a fost inchiriata in anii ’70-’80 la O.J.T. Tulcea, fiind folosita pentru excursii cu turisti straini in Delta Dunarii, cu plecare din portul Tulcea.
La inceputul anilor ’90 a fost vanduta hotelului Delta Tulcea, unde a continuat sa fie folosita pentru excursii in Delta, cu plecare de la Tulcea.
A trecut printr-o reparatie capitala/modernizare prin 2006, cand a fost remotorizata, interioarele au fost reamenajate, iar acele mici geamuri ovale, situate in partea superioara a cabinei de la nivelul puntii principale, au fost eliminate.
Apoi a revenit la activitatea obisnuita, fiind folosita la excursiile in Delta.
A mai trecut printr-o reparatie in 2013.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava STURZU in Delta Dunarii – carte postala din anii ’80

A fost folosita pana in 2018, cand a fost vanduta Dunavis Turism Orsova. A fost mutata la Orsova, iar numele i-a fost schimbat in DANUBIUS 1.
De atunci si pana in prezent (2024) este folosita, alaturi de nava DANUBIUS (proiect asemanator cu cel al navei COLEGIU de la Galati) pentru excursii la Cazanele Dunarii, cu plecare din portul Orsova.
La nivelul puntii principale nava dispune de un salon-restaurant dotat cu aer conditionat, bar si bucatarie, precum si 2 grupuri sanitare.
Deasupra acestuia exista o punte de promenada acoperita, dotata cu scaune.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nave ale Hotelului Delta Tulcea, la Tulcea, in 2012, cu STURZU la mijloc – foto: Cristian Munteanu 

Cateva caracteristici ale navei:
– lungime: 26,92 m, latime: 5,30 m, pescaj: 0,81 m
– deplasament: 46 t
– ENI: 46000270
– MMSI: 704643072
– Call sign: YP2506
– propulsia originala era asigurata de un motor licenta Maybach, model MB836B, ce dezvolta 280 CP, fabricat la uzinele 23 August Bucuresti; acesta a fost inlocuit cu un motor nou, in 2006 (nu cunosc tipul si puterea acestuia)
– transmisie: reductor-inversor / inlocuit cu ocazia modernizarii din 2006
– dotata cu un diesel-generator de 30 KW, 380 V, 50 Hz CA / inlocuit cu ocazia modernizarii din 2006
– poate lua la bord pana la 80 de pasageri
– nave surori: FLAMINGO, SITARU, FREGATA, ILFOV, SOLIDARITATEA (devenita ulterior RIURENI)

Nave ale Hotelului Delta Tulcea, la Tulcea, in 2016, cu STURZU, primul din partea stanga – galerie foto: Cristian Munteanu 

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava DANUBIUS 1 (ex STURZU), excursie la Cazanele Dunarii, 31.08.2022 – foto: Marinetraffic / offroadgangster

Contributors