Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de pasageri MALNAS la Sf Gheorghe – carte postala anii ’80

Nava de pasageri MALNAS

A fost construita la Santierul Naval Giurgiuin 1974, intrand in acelasi an in dotarea Navrom Galati.
A fost folosita pe relatiile Galati-Braila, Galati-Grindu, Galati-23 August (actual IC Bratianu), precum si pe relatiile din Delta Dunarii.
In 1984, dupa inaugurarea canalului Dunare – Marea Neagra, a efectuat excursii pe canal pentru o scurta perioada de timp, dupa care a revenit la Galati.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de pasageri MALNAS pe Canalul Dunare-Marea Neagra, 1984-1985 – foto: binnenschifferforum.de / danubenews

Ca fapt divers, MALNAS este ultima nava care a mai avut sansa, sa intalneasca nava MOGOSOAIA inca in viata, in dimineata zilei de 10.09.1989. MALNAS venea atunci de la Braila; a ajuns la Galati la ora 8:00, cu putin timp inaintea ca MOGOSOAIA sa plece in ultima sa cursa…
In 1999 MALNAS a fost transferata impreuna cu ceea ce mai ramasese din flota de pasagere a Galatiului la Tulcea, la nou infiintata subsidiara a Navrom Galati – Navrom Delta Tulcea. A continuat sa deserveasca relatiile din Delta Dunarii pana in 2003, cand Navrom a decis sa vanda nava la fier vechi.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de pasageri MALNAS la Sf. Gheorghe, 1996 – foto: Emanuel Parvu

Din fericire, nava a fost cumparata de catre firma Europa din Galati si transformata in restaurant plutitor. A fost amplasata pe faleza Dunarii, la Galati, in cursul anului 2006, putin mai in amonte de locul in care fusese acostata nava-restaurant LIBERTATEA pana in 1999.
Odata cu transformarea in restaurant au fost eliminate motoarele, cosul si echipamentele de navigatie.
Initial, nava restaurant aducea destul de mult cu fostul pasager. Apoi, proprietarii au inchis terasa cu niste termopane masive, aspectul navei devenind unul extrem de urat, si asta din dorinta de a extinde capacitatea restaurantului pe timp de iarna.
Si in prezent (2019) functioneaza tot ca restaurant, pe Faleza Dunarii, la Galati.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava restaurant MALNAS la Galati, mai 2009 – o aparitie oribila, incarcata de diverse tipuri de termopane- foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 45.20m, latime: 7.10m, pescaj: 1.50m
– propulsia era asigurata de catre doua motoare licenta Maybach, MB836DB, a cate 420 CP fiecare, construite la uzinele 23 August, Bucuresti
– dotata cu doua diesel generatoare a cate 30KW, 220V, 50HZ CA
– nava era incadrata in categoria “pasager fluvial de 150 locuri”, insa putea lua la bord chiar si 300 de pasageri

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava restaurant MALNAS la Galati, iunie 2019 – un aspect si mai urat, cu acea vopsea rosu inchis de sub braul de acostare – foto: Alexandru Toma

– nave surori:
— MURES (retras in 1998 in parcul rece de la Chiciu Mic, taiat la Tulcea in 2003)
— MOINESTI (scos din exploatare inainte de 1989, in asteptarea unor reparatii care nu s-au mai finalizat niciodata, fiind taiat in 2003 la Tulcea)
— MOGOSOAIA (scufundat Galati – 10.09.1989, taiat Chiciu Mic – 2004)
— MIRCESTI (modernizat in 2013, functional si in prezent pe relatiile din Delta Dunarii)
— MARAMURES ( functional si in prezent, alaturi de MIRCESTI, in Delta Dunarii)
— SIGHISOARA (taiat la Drobeta Tr Severin pe la inceputul anilor 2000)
— FELDIOARA (retras de catre Romnav Braila dupa 1990 in parcul rece de pe canalul Macin, taiat pe la sfarsitul anilor’90 – inceputul anilor 2000)
— STEAUA POLARA ( Nava scoala a Liceului de Marina Galati)