Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava BOLDESTI in 1976 – sursa foto: “O jumatate de veac in marina” , vol.2 – Nicolae Romulus Moise

Nava de aprovizionare a platformelor de foraj marin BOLDESTI (1976-2006)

A fost construita la Santierul Naval Braila, numar de santier 1167, fiind livrata I.F.L.G.S. (Intreprinderea de Foraje si Lucrari Geologice Speciale) Constanta in cursul lunii iunie 1976.
Impreuna cu nava sora – OCNITA – au participat la operatiunile de remorcare si punere pe pozitie a primei platforme de foraj marin romanesti – GLORIA – in cursul lunii august 1976.
Din 1982 a trecut in patrimoniul nou infiintatei companii, Petromar Constanta.
A participat si in cursul anilor ’80 la remorcajul si punerea pe pozitie a noilor platforme de foraj construite la Galati.
A fost folosita atat pentru aprovizionarea platformelor de foraj marin cu combustibil, apa potabila , piese de schimb, materiale, cat si pentru transferul personalului care deservea platformele.
In cursul anului 2003, SNP Petrom (Petromar Constanta era o subsidiara a acesteia) a hotarat externalizarea activitatii de aprovizionare a platformelor de foraj marin.
Totodata, aceasta hotarare a dus la decizia vanzarii navelor de aprovizionare BOLDESTI, OCNITA, respectiv LEBADA 1, care ramasesera fara “obiectul muncii” si erau considerate invechite si nerentabile.
Alaturi de ele urmau a mai fi scoase la vanzare si petrolierele BUSTENARI si BUCSANI.
S-au organizat mai multe runde de licitatie; astfel, in cursul lunii august 2005, nava BOLDESTI fusese scoasa la licitatie pentru un pret de pornire de 212.000 USD (valoare estimata ca fier vechi). Nu au existat ofertanti la acest pret.
La licitatie organizata la data de 8.12.2005 de catre SC Navexim SA Galati, pretul de pornire pentru BOLDESTI fusese redus la 142.000 USD. Nici atunci nu s-a arata nimeni interesat.
Licitatia s-a repetat, in data de 20.04.2006, pretul de pornire pentru vanzarea navelor ramanand acelasi ca in decembrie 2005. Pe lista de vanzare mai aparuse si nava de aprovizionare LEBADA 2.
Nu cunosc cui a fost vanduta nava BOLDESTI si la ce pret.
Cert este ca a sfarsit, alaturi de navele surori, OCNITA si LEBADA 1, la Tomini Trading Constanta, in cursul anului 2006.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava BOLDESTI la Constanta, in anii ’80 – fotografie dintr-un calendar Petromar, colectia Paul Ionescu

Caracteristicile navei:
– lungime: 51 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 4 m
– deplasament maxim: 1.474 t
– IMO: 7641994
– Call sign: YQFA
– propulsia: 2 motoare licenta Sulzer, model 6LDSR-28K, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare RENK, licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– viteza maxima: 12 Nd
– bunker combustibil: 251 t
– 2 diesel-generatoare a cate 140 KW, 400 V, 50 Hz

Contributors