Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierele TIRGU FRUMOS,TIRGU OCNA si TIRGU BUJOR in Santierul Naval Galati, 1977 – colectia Biblioteca “V.A. Urechia” Galati

Mineralierul TIRGU BUJOR (1977-1999)

A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 669, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii noiembrie 1977.
A facut parte dintr-o serie de 8 astfel de mineraliere, avand drept cap de serie pe PIONIERUL, serie construita la Galati intre 1977 si 1979. La acest tip de nava s-a optat pentru corpul de nava folosit la o serie construita pentru India, tot la SN Galati, intre 1973-1975.
Castelul a fost putin modificat fata de navele indiene, iar cranicile eliminate.
TIRGU BUJOR a fost transferat la Petromin Constanta din 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu 1992 a fost inchiriat Balkanmar, impreuna cu nava sora PIONIERUL si alte 4 cargouri de la Navrom (multumim pentru informatie domnului Radu H Dumitru).
Avea sa se reintoarca la Petromin la inecputul anului 1996.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul TIRGU BUJOR, 17.08.1984 – www.shipspotting.com / Frits Olinga

Incepand cu martie 1996 a fost inchiriat (contract de bare-boat) SC Vega Shipping srl Constanta, alaturi de alte minearliere de la Petromin. A continuat sa navigheze sub acelasi nume si sub pavilion romanesc.
Pe 25.10.1997 Petromin a retras navele inchiriate Vega Shipping pe fondul restantelor la plata chiriilor catre Petromin (1,57 milioane dolari) plus restante salariale catre echipaje.
Dupa intoarcerea in tara, mineralierul TIRGU BUJOR nu a mai fost folosit, fiind retras la Constanta Sud – Agigea.
Incepand cu 26.05.1998 Petromin a organizat licitatii pentru vanzarea mai multor mineraliere. Pretul de pornire pentru TIRGU BUJOR fusese fixat la 700.000 USD. Cum initial nu s-au aratat doritori, pretul a continuat sa scada la urmatoarele licitatii. A fost adjudecat de abia la inceputul anului 1999 de catre turcii de la Dortel Gemi Sokum A.S.
A ajuns remorcat la Aliaga/Turcia in cursul lunii martie 1999, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul TIRGU BUJOR, 7.04.1992 – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata

Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 145,08 m, latime: 20,99 m, pescaj: 10,14 m
– IMO: 7734662
– Call sign: YQHE
– 18.295 tdw/ 10.394 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, fabricat la Zaklady Przemyslu Metalowego “H. Cegielski” S.A. – Poznan, model 6RD68, ce dezvolta 7.200 CP
– viteza maxima: 15 Nd
– bunker: 2.107 tone
– 3 diesel generatoare a cate 320 KW, 400V 50 HZ CA fiecare
– 4 magazii / 4 guri magazii
– nave surori: PIONIERUL, TIRGU FRUMOS, TIRGU SECUIESC, TIRGU OCNA, TIRGU NEAMT, TIRGU LAPUS, TIRGU TROTUS



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .