Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul GALAXY (ex BUHUSI), Singapore, 22.09.2004 – www.shipspotting.com / John Regan

Mineralierul BUHUSI (1982-2011)

A fost construit la Santierul Naval 2 Mai – Mangalia, numar de santier 900/94, fiind finalizat in cursul lunii ianuarie 1982.
Destinatia sa era pentru export, fiind construit pentru o companie greceasca, numele original fiind STEPHANOS D. PATERAS.
Grecii, insa, au renuntat la comanda, care era deja finalizata, mineralierul a fost rebotezat BUHUSI si livrat Navrom Constanta.
In decursul anilor ’80, pe langa voiajele internationale, a efectuat si cateva alimbari, de la Constanta la Galati. A fost o idee absurda de a aduce acesti mastodonti pe Dunarea Maritima: pentru a putea intra pe Dunare, aceste mineraliere erau descarcate la Constanta, mai mult de jumatate din capacitatea de incarcare, apoi plecau spre Portul Mineralier Galati.
In iunie 1990 a fost transferat in patrimoniul nou infiintatei companii, Petromin Constanta.
Incepand cu 10.03.1993 a fost inchiriat (contract de bare-boat) grecilor de la Cardiff Marine, impreuna cu nava sora BORSA.
Mineralierul a fost transferat pe o companie detinatoare de unica nava – Petrocargo Shipping Malta. Numele i-a fost schimbat in GANZA, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel maltez.
In 1999, dupa expirarea contractului de inchiriere, Petromin a hotarat vanzarea celor 2 mineraliere. Acestea au fost vandute Bulcom Trading din Cipru (dupa unele surse, se pare ca pentru 1,5 milioane USD fiecare).
Numele i-a fost schimbat in GALAXY, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel cambodgian.
La data de 1.06.2005, numele i-a fost schimbat in PAGANE, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel panamez. A continuat sa fie operat de catre Bulcom Trading.
A continuat sa fie folosit pana in august 2011, cand a fost vandut la fier vechi, pentru 7,38 milioane USD. A efectuat un ultim voiaj cu destinatia Gadani/Pakistan, unde a ajuns la data de 29.08.2011, fiind ulterior dezmembrat.

Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 220 m, latime: 32,19 m, pescaj: 12,35 m
– IMO: 7819412
– Call sign: YQKU
– 54.158 tdw/ 32.100 Gt
– propulsia: un motor licenta MAN, model K6SZ90/160A, fabricat la ICM Resita, ce dezvolta 17.400 CP.
– viteza maxima: 16 Nd
– bunker combustibil: 3.688 tone
– 3 diesel generatoare: 2 x 640 KW, 400 V, 50 HZ CA si 1 x 604 KW, 400 V, 50 HZ CA
– nr. magazii: 7; nr. guri magazii: 10
– echipat la pupa cu 2 bigi a cate 5 t SWL fiecare



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .