Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul ESSCO BOUNTY (ex GORUN) in 1999 – foto: www.shipspotting.com / Peter J. Fitzpatrick

Cargoul GORUN / GRIGORY (1982-2009)

A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 708, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii noiembrie 1982.
A efectuat un singur voiaj international, dupa care a fost scos din exploatare din cauza problemelor majore ale motorului principal. Se pare ca acesta se calase dupa doar un singur voiaj…
In acei ani, ICM Resita scotea rebuturi pe banda rulanta; majoritatea cargourilor de 8.850 tdw construite la Galati dupa 1979 si echipate cu acest tip de motor (6L52/55A), precum si cargourile de 15.000 tdw din seria RAZBOIENI, echipate cu doua astfel de motoare, au avut numai de suferit de pe urma lor, multe fiind scoase din exploatare pentru ani si ani de zile…
Cargoul GORUN a fost retras in parcul rece de la Constanta Sud-Agigea, alaturi de multe alte cargouri si mineraliere scoase prematur din exploatare din cauza problemelor generate de “calitatea” motoarelor romanesti.
Anul 1990 l-a gasit in aceeasi locatie, fara perspective prea mari de a mai fi reparat. Un caz similar era cargoul GRUIA, retras la Galati de ani buni, din acelasi motiv.
Tot in 1990 a fost transferat in patrimoniul nou infiintatei companii Romline Constanta, aparute in urma reorganizarii Navrom Constanta.
Avea sa ramana acolo, in parcul rece de la Constanta Sud-Agigea, pana in 1996, cand a fost vandut, impreuna cu navele surori GOVORA (retrasa si ea in aceeasi locatie de la sfarsitul anilor ’80, din aceleasi motive) si repectiv FUNDENI (retrasa la Constanta din 1990, din aceleasi motive).
Cumparatorul a fost Europa Shipping srl Constanta, patronata de grecul Ioannis Kapsokolis, care a achitat Romline 742.345 USD pentru cele trei cargouri. Deoarece nu dispunea de toti banii, acesta a apelat la un credit, luat bineinteles, de la Bancorex, garantat chiar cu navele.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul ESSCO BOUNTY (ex GORUN) in Mediterana, 2000 – foto: www.marine-marchande.net / Erwan Guegueniat

Doua dintre cargouri – GORUN si GOVORA – au fost remorcate pana in Santierul Naval Mangalia in cursul anului 1997, unde au intrat in reparatie.
Numele cargoului GORUN a fost schimbat in GRIGORY, corpul sau a fost vopsit in albastru, suprastructura in alb, iar pe cosul albastru a aparut initiala K, de la numele patronului.
Deoarece firma grecului a inceput sa inregistreze pierderi inca din 1998, acesta a vandut cargourile GRIGORY (ex GORUN) si LELA (ex GOVORA) la inceputul anului 1999 catre Essco Hellas Grecia, dupa care a distrus toata evidenta contabila a firmei sale – Europa Shipping, si a disparut din Romania cu o destinatie necunoscuta.
In urma Europa Shipping srl a ramas o “gaura” de 304.000 USD din creditele ramase neachitate la Bancorex.
Dupa vanzarea din 1999, numele cargoului GORUN a fost schimbat in ESSCO BOUNTY, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel panamez.
AVAB (Agentia de Valorificare a Activelor Bancare), care preluase datoriile Bancorex, si-a ” adus aminte” ca Europa Shipping garantase cu navele creditul luat si a hotarat sa actioneze, dar cu lentoarea specifica autoritatilor de stat din Romania – a fost nevoie de 4 ani pentru ca AVAB sa apeleze la firma de avocatura britanica “Ince & Co” solicitand sechestrarea celor doua nave, pentru a incerca recuperarea banilor.
In momentul in care englezii au dat de urma celor 2 cargouri, in 2003, ESSCO BOUNTY se afla arestat la Flushing/Olanda pe fondul unor datorii neachitate de catre greci pentru un remorcaj. Mai exact, cargoul ESSCO BOUNTY ramasese fara propulsie in Biscaya, fiind solicitat un remorcher, care l-a adus pana in portul olandez.
Grecii nu s-au arata dispusi la negocieri.
Iar in final AVAB nu a obtinut nimic…. pentru ca Europa Shipping figureaza si astazi cu acea datorie de 304.000 USD.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul ALKISTIS (ex GORUN) parasind portul Cape Town/Africa de Sud , dupa 6 luni de arest, 16.03.2007 – foto: Glenn Kasner

Dupa eliberarea din arest, motorul cargoului ESSCO BOUNTY a fost “carpit”, acesta reintrand in exploatare.
Incepand cu luna mai 2004, numele i-a fost scurtat in BOUNTY, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel slovac. Si sub acest nume a continuat sa fie arestat in numeroase randuri, datorita multiplelor probleme de la bord.
Dupa doar 3 luni, in august 2004, a revenit la vechiul nume – ESSCO BOUNTY – si la pavilionul panamez.
In cursul anului 2006, compania greceasca a abandonat toate cele 3 cargouri pe care le mai avea (fostele cargouri romanesti HATEG, SUCIDAVA si GORUN) prin diverse porturi ale lumii.
Cargoul ESSCO BOUNTY a fost abandonat la data de 4.08.2006 la Tema/Ghana. Echipajul, format din 14 membri (3 romani, 5 ghanezi si 6 marinari din Myanmar) era neplatit de luni bune, datoriile armatorului grec catre echipaj ridicandu-se la 72.000 USD.
Tot in august 2006, Brilliant Maritime Services Ltd (creditor al grecilor de la Essco) a promis membrilor echipajului plata datoriilor restante si repatrierea, nu inainte ca acestia sa duca nava la Cape Town/Africa de Sud, unde ar fi urmat ca aceasta sa fie vanduta.
Cargoul a ajuns in Cape Town la data de 8.10.2006, fiind arestat la cererea creditorului, iar echipajul a fost platit/repatriat.
A fost vandut la licitatie, fiind adjudecat la data de 21.12.2006 de catre Network Chartering SA din Grecia. Numele sau a fost schimbat in MARIA A,la sfarsitul lunii decembrie 2006. Insa cargoul a ramas in aceeasi locatie.
Apoi, la inceputul lunii martie 2007, numele i-a fost schimbat in ALKISTIS, pavilionul arborat ramanand cel panamez. Acesta a parasit portul Cape Town la data de 16.03.2007.
Dupa nici 3 luni, acesta a ramas iarasi fara propulsie, in mijlocul Atlanticului, fiind solicitata asistenta companiei Five Ocean Salvage, care a trimis remorcherul MED FOS de la Las Palmas. Cargoul ALKISTIS a fost remorcat apoi pana la Conakry/Guinea. Dupa ce a fost descarcat, a fost remorcat pana la Dakar/Senegal, unde a ajuns la data de 19.07.2006, urmand a fi reparat. Reparatiile au fost finalizate abia la inceputul lunii octombrie 2007, acesta parasing Dakarul la data de 5.10.2007.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul ALKISTIS (ex GORUN) in timpul operatiunilor de salvare din Atlantic, 1.06.2007 – foto: Five Ocean Salvage

Se pare ca nici reparatiile facute la Dakar nu au tinut prea mult, pentru ca, in mai 2008, cargoul ALKISTIS a fost adus la Pireu/Grecia, pentru reparatii generale. Reparatii au fost finalizate la inceputul lui 2009, cargoul reluandu-si voiajele.
La data de 10.06.2009, in timp ce efectua un voiaj de din Emiratele Arabe Unite cu destinatia Mogadiscio/Somalia, a ramas, iarasi, fara propulsie, in largul coastelor Omanului.
A fost solicitata asistenta aceleiasi companii, Five Ocean Salvage, care a trimis remorcherul OCEAN WONDER de la Dubai. Cargoul a fost remorcat pana la Fujeirah / Emiratele Arabe Unite.
Acesta nu a mai fost reparat, fiind vandut la fier vechi, pentru 977.000 USD. A ajuns remorcat, la Gadani/Pakistan, la data de 12.10.2009, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul ALKISTIS (ex GORUN) in reparatii la Drapetsona Bay, Pireu/Grecia, 10.09.2008 – foto: www.shipspotting.com / Jukka Koskimies

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,78 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 8132952
– Call sign: YQKY
– 8.850 tdw/ 6.127 Gt
– propulsia: un motor fabricat la ICM Resita – licenta MAN, model 6L52/55A, motor ce dezvolta 6.000 CP; acesta antrena o elice cu pas variabil
– viteza maxima: 15 Nd
– bunker combustibil: 657 tone
– 4 diesel generatoare: 3 x 200 KW, 400 V, 50 HZ CA si 1 x 400 KW, 400 V, 50 HZ
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5 t SWL fiecare



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .