Mineralierul DYONISOS (viitor BRANESTI) in constructie la Santierul Naval Constanta, in timpul unei “vizite de lucru” a lui Nicolae Ceausescu, 1981 – foto: www.comunismulinromania.ro
Mineralierul BRANESTI (1981-2002)
A fost construit la Santierul Naval Constanta, numar de santier 410. Destinatia sa era pentru export, fiind comandat de catre o companie din Grecia. Numele cu care a fost lansat a fost DIONYSOS.
Grecii insa au renuntat la comanda, care era deja finalizata, mineralierul a fost rebotezat BRANESTI si livrat Navrom Constanta in decembrie 1981.
A navigat petru Navrom Constanta pana in iunie 1990 cand a fost transferat in patrimoniul nou infiintatei companii, Petromin Constanta.
Mineralierul BRANESTI la Newcastle/Australia, 1.01.1988 – foto: www.shipspotting.com / Craig
La data de 5.11.1991, Petromin s-a asociat cu grecii de la Gourdomichalis Maritime. Scopul acestei asocieri era exploatarea in comun a 4 mineraliere, incluse in contract: BRANESTI, BISTRET, LOTRU si VIDRARU. Astfel a luat nastere Gromar Shipping Cipru.
Si in acest caz au fost infiintate companii detinatoare de unica nava in Cipru.
BRANESTI avea sa fie transferat la o astfel de companie, cu care Gromar Shipping a incheiat un contract de bare-boat pentru 5 ani, cu posibilitatea reinnoirii acestuia. Transferul s-a realizat la inceputul anului 1992, numele mineralierului a fost schimbat in KAVO MIDIA, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel cipriot.
In aprilie 1992, Gromar Shipping a contractat un credit de 12 milioane USD de la ABN Amro Bank, credit ce urma sa fie folosit pentru reparatii si modernizari la cele 4 mineraliere cu care Petromin intrase in aceasta combinatie.
Reparatiile s-au efectuat la santiere din Grecia, ulterior grecii argumentand ca s-ar fi cheltuit pana la 17 milioane de dolari, cheltuieli nerecunoscute de Petromin.
Spre deosebire de alte cazuri, creditul a fost restituit in intregime bancii creditoare.
La inceputul anului 1997, la implinirea celor 5 ani de contract, Petromin a decis sa retraga navele, fara a mai prelungi contractul.
Mineralierul KAVO MIDIA (ex BRANESTI) in anii ’90 – foto: Henk Kouwenhoven
In ianuarie 1997, mineralierul KAVO MIDIA a fost vandut catre Acadian Mariner Shipping, Cipru. Numele mineralierului a fost schimbat in MASTER A II, pavilionul arborat ramanand cel cipriot.
Odata cu KAVO MIDIA a fost vandut catre aceeasi companie si mineralierul KAVO KALIAKRA (ex BISTRET).
A navigat pana in februarie 2002, cand a fost vandut la fier vechi in India, la Alang, pentru 2,42 milioane USD.
Mineralierul MASTER A II (ex BRANESTI) la Genova/Italia in 2001 – foto: www.shipspotting.com / Gianpaolo
Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 254,05 m, latime: 32,21 m, pescaj: 12,35 m
– IMO: 8024507
– Call sign: YQKT
– 64.854 tdw/ 38.090 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RND90, fabricat la “H. Cegielski”- Poznan, ce dezvolta 17.400 CP.
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 4.027 tone
– 3 diesel generatoare a cate 504 KW, 400V 50 HZ CA
– nr. magazii: 9; nr. guri magazii: 11
– echipat la pupa cu 2 bigi a cate 5 t SWL fiecare
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii