Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul BORZESTI – colectia marinarii.ro © – Cristian Munteanu – fotografie scanata

Mineralierul BORZESTI (1982-2011)

A fost construit la Santierul Naval Constanta, numar de santier 439, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iulie 1982.
A navigat petru Navrom Constanta pana in iunie 1990 cand a fost transferat in patrimoniul nou infiintatei companii, Petromin Constanta.
A fost una dintre cele 16 nave pe care Petromin avea sa le foloseasca in asocierea cu AS Klaveness Chartering Oslo, asociere care a facut subiectul celebrului “Dosar Flota”, incheiat cu un mare fas, tipic justitiei din Romania!
La data de 14.05.1991 a fost semnat contractul de constituire a societatii mixte Petroklav Inc Bahamas, prin asocierea Petromin cu norvegienii de la AS Klaveness Chartering Oslo.
Ulterior aveau sa fie infiintate companii detinatoare de unica nava in Liberia. Astfel, la data de 05.08.1992, BORZESTI ajungea la Borzesti Inc Liberia. Desi a continuat sa navige sub acelasi nume, pavilionul avea sa fie schimbat cu cel liberian.
La data transferului, valoarea navei era estimata la 5,12 milioane USD.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul BORZESTI – foto: Henk Kouwenhoven

A urmat apoi contractarea unui credit in valoare de 45 milioane USD (la care s-au mai adaugat ulterior 4 milioane USD) de la Christiania Bank Oslo, pentru care au fost ipotecate navele. Scopul acestui credit era repararea si retehnologizarea navelor, precum si plata catre Santierul Naval Constanta pentru finalizarea constructiei mineralierului 22 Decembrie.
In realitate nu toata aceasta suma a fost utilizata pentru scopul initial al creditului. Ajunsa dupa numai 5 ani, in 1997, in imposibilitate de achitare a ratelor catre banca, Petroklav a trecut la vanzarea navelor.
Mineralierul BORZESTI a fost vandut in martie 1997 grecilor de la Telmar Shipping, pentru 5,1 milioane USD.
Numele i-a fost schimbat in AVRA, pavilionul arborat fiind cel panamez.
A continuat sa navigheze pana la inceputul anului 2011, cand a fost vandut la fier vechi pentru 9,1 milioane USD. A ajuns la Alang/India pe 4.02.2011, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul AVRA (ex BORZESTI) la Pireu, 8.09.2008 – foto: www.shipspotting.com / timbo2

Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 253,90 m, latime: 32,22 m, pescaj: 12,35 m
– IMO: 8024521
– Call sign: YQNA
– 64.854 tdw/ 38.090 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RND90, fabricat de catre Zaklady Przemyslu Metalowego “H. Cegielski” S.A. – Poznan, ce dezvolta 17.400 CP.
– viteza maxima: 14.85 Nd
– bunker: 4.027 tone
– 3 diesel generatoare a cate 504 KW, 400V 50 HZ CA
– nr. magazii: 9; nr. guri magazii: 11
– echipat la pupa cu 2 bigi a cate 5t SWL fiecare



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .