Impingatorul GIURGIU 4 la Galati, 22.06.2005 – foto: Cristian Gregoretti
Impingatorul GIURGIU 4
A fost construit in 1986 la Santierul Naval Giurgiu si a apartinut Navrom Galati. De la Navrom Galati a trecut in proprietatea NFR Drobeta (impreuna cu impingatoarele GIURGIU 19 si ISACCEA 15), ambele societati fiind patronate de TTS-Line. Din 2008, TTS-Line hotaraste ca NFR Drobeta sa devina Sucursala a Navrom Galati, pentru a face fata crizei. Astfel, GIURGIU 4 ajunge din nou la Navrom Galati.
Spre deosebire de celelate impingatoare construite pana atunci, timoneria era plasata ceva mai spre prova, permitand coborarea acesteia pana aproape de nivelul puntii principale. Din aceasta serie, doar GIURGIU 4 si GIURGIU 5 au avut aceasta modificare.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana in 2008.
Dupa 2008 a fost inchiriat Spet Shipping, fiind folosit pentru manevrarea unei gabare folosite pe post de bac la trecerea bac dintre Calafat si Vidin.
Impingatorul GIURGIU 4 la Calafat – foto: Jack van Ommen – www.cometosea.us
Incepand cu iunie 2013, odata cu inaugurarea podului peste Dunare dintre Calafat si Vidin, trecerea cu bacul intre cele doua localitati a fost suspendata.
Acest lucru a insemnat si incetarea activitatii pentru GIURGIU 4. Acesta a fost retras in parcul rece de la Drobeta Turnu Severin, alaturi de impingatoarele GIURGIU 11 si GIURGIU 15.
In 2018 cele 3 impingatoare au fost mutate in parcul rece de la Chiciu Mic, intre Galati si Braila.
GIURGIU 4 a fost vandut in Serbia in iunie 2019, acesta fiind dus intr-un convoi de barje cu destinatia Kladovo, de catre impingatorul MERCUR.
Impingatorul GIURGIU 4, condus de catre impingatorul MERCUR, in componenta unui convoi de barje cu destinatia Kladovo/Serbia, iunie 2019 – fotografii: Danaila Alexandru
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,66 m, latime: 10,09 m, pescaj maxim: 1,79 m
– propulsat de doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare; acestea actioneaza doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare a cate 75 KW, 380 V, 50 Hz CA fiecare
– pagina actualizata 31.07.2020, Cristian Gregoretti
Ultimele Comentarii