Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul BOBILNA in 2000

Mineralierul BOBILNA (1982-2009)

A fost construit la Santierul Naval Constanta, numar de santier 438, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iunie 1982.
A navigat petru Navrom Constanta pana in iunie 1990 cand a fost transferat in patrimoniul nou infiintatei companii, Petromin Constanta.
A fost una dintre cele 16 nave pe care Petromin avea sa le foloseasca in asocierea cu AS Klaveness Chartering Oslo, asociere care a facut subiectul celebrului “Dosar Flota”…
La data de 14.05.1991 a fost semnat contractul de constituire a societatii mixte Petroklav Inc Liberia (devenita apoi, la data de 27.06.1991, Petroklav Inc Bahamas), prin asocierea Petromin cu norvegienii de la AS Klaveness Chartering Oslo.
Scopul acestei asocieri era repararea, retehnologizarea si exploatarea celor 16 nave. Managementul navelor urma sa fie preluat de catre norvegieni.
Ulterior aveau sa fie infiintate companii detinatoare de unica nava in Liberia. Astfel, la data de 12.10.1992, mineralierul BOBILNA ajungea la Bobilna Inc Liberia. Desi a continuat sa navigheze sub acelasi nume, pavilionul avea sa fie schimbat cu cel liberian.
La data transferului, valoarea navei era estimata la aproximativ 10 milioane USD.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul FEILONG (ex BOBILNA) la Skagen/Danemarca, 4.09.2001 – foto: www.shipspotting.com / Arne Sognnes

A urmat apoi contractarea unui credit in valoare de 45 milioane USD (la care s-au mai adaugat ulterior 4 milioane USD) de la Christiania Bank Oslo, pentru care au fost ipotecate 6 mineraliere, printre care se regasea si BOBILNA. Tot in contactul de credit era specificat ca alte 9 nave din grupul de 16, sa fie inscrise ca si garantii corporale colaterale, pe care banca le putea vinde pentru a acoperi eventualele rate nerambursate.
Scopul acestui credit era repararea si retehnologizarea navelor, precum si plata catre Santierul Naval Constanta pentru finalizarea constructiei mineralierului 22 DECEMBRIE.
Din acest credit, pentru repararea si retehnologizarea mineralierului BOBILNA, ar fi revenit 660.000 USD.
Nu au existat documente justificative referitoare la cheltuielile exacte efectuate cu asa zisa retehnologizare/reparare a navelor…
Creditul total de 49 milioane USD ar fi trebuit rambursat in 8 rate egale, a cate 6,125 milioane USD. Insa, de la prima scadenta, din decembrie 1994, partea norvegiana a invocat nerealizarea veniturilor necesare din exploatarea navelor, obligand astfel Petromin la plata din surse proprii a 6,6 milioane USD, reprezentand prima rata plus dobanda aferenta.
Tot la sfarsitul anului 1994, s-a agreat cu banca creditoare o refinantare a creditului ramas neachiat dupa prima rata (42,8 milioane USD) cu un nou credit, in valoare de 44 milioane USD.
Apoi, in august 1997, s-a mai contactat un credit de 2 milioane USD…
Ajunsa dupa numai 5 ani, in 1997, in imposibilitate de achitare a ratelor catre banca, Petroklav a trecut la vanzarea navelor. Nu mai putin de 28 milioane USD din valoarea creditului a fost restituita bancii creditoare din… vanzarea navelor…
In noiembrie 1998, conducerea Petromin a hotarat scoaterea de sub contract de management cu Klaveness a mineralierelor COMANESTI, CARBUNESTI, 22 DECEMBRIE si BOBILNA datorita pierderilor foarte mari generate de managemntul dezastruos al acestora. Pentru ca acest lucru sa se intample, trebuia refinantat ceea ce mai ramasese din creditul luat de la Christiania Bank Oslo.
Petromin avea sa ajunga la o intelegere cu Corona Shipping International srl Constanta, care ar fi urmat sa preia navele in contract de bare-boat, cu conditia obtinerii unui credit care sa refinanteze ceea ce mai era de achitat la banca norvegiana (adica 11,56 milioane USD). Contractele de bare-boat au fost semnate la data de 29.03.1999.
In martie 2000, Corona Shipping a reusit sa obtina un credit care insa nu acoperea ceea ce mai era de achitat la Christiania Bank. Singura solutie gasita de comun acord intre Petromin si Corona Shipping a fost vanzarea navelor catre Corona, aceasta urmand sa plateasca navele in rate.
Devenind proprietara navelor, Corana Shipping a putut accesa un credit in valoare de 20 milioane USD, la N.I.B. Capital Olanda si Eurofinance, ipotecand navele. Astfel s-a reusit acoperirea creditului luat de la banca norvegiana. Diferenta pana la 20 milioane USD a fost investita in cele 4 mineraliere, pentru a putea obtine noile certificate de clasa.
Mineralierul BOBILNA a fost vandut prin negociere directa Corona Shipping la data de 22.08.2000.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul HEBEI PROGRESS (ex BOBILNA) in 2005 – foto: www.duivendijk.net (pagina nu mai exista in prezent)

Desi valoarea propusa de catre FPS pentru vanzare mineralierului BOBILNA catre Corona Shipping era stabilita la 3,55 milioane USD, dupa 3 luni de negocieri aceasta avea sa scada la 2,87 milioane USD, din care aveau sa mai fie scazuti 1,47 milioane USD (parte din cei 11,56 milioane USD reprezentand ceea ce mai era de platit pentru banca norvegiana). Astfel, pentru mineralierul BOBILNA, Corona Shipping a mai platit doar diferenta de 1,4 milioane USD.
A fost inregistrat pe o companie detinatoare de unica nava – Pearl Light Shipping, Liberia, numele i-a fost schimbat in CORONA LIGHT, pavilionul arborat ramanad cel liberian.
In decembrie 2000 a fost vandut Hebei Ocean Shipping din China. Numele i-a fost schimbat in FEILONG, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel al St Vincent & Grenadines.
In ianuarie 2002 i-a fost schimbat numele in HEBEI PROGRESS, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel al Hong Kong.
In decembrie 2005 a fost vandut grecilor de la Good Faith Shipping CO SA pentru 6 milioane USD. A fost inregistrat pe o companie detinatoare de unica nava din Panama – Stamford Business. Numele i-a fost schimbat in NATTY, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel panamez.
A continuat sa fie folosit pana catre sfarsitul anului 2008, cand a fost vandut la fier vechi.
A efectuat un ultim voiaj cu destinatia Chittagong/Bangladesh, unde a ajuns la data de 14.01.2009, ulterior fiind dezmembrat.
P.S.: Trebuie mentionat ca, anterior, fusese construit un alt mineralier BOBILNA la Santierul Naval Galati in 1980, acesta fiind de 55.000 tdw, dar in final i-a fost schimbata destinatia pentru export, fiind vandut grecilor (KAPETENISSA sau PANTANASSA).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul NATTY (ex BOBILNA) la Hamburg/Germania, 13.11.2008 – foto: www.shipspotting.com / Jens Boldt

Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 253,90 m, latime: 32,23 m, pescaj: 12,35 m
– IMO: 8132859
– Call sign: YQIC
– 64.854 tdw/ 38.090 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RND90, fabricat de catre Zaklady Przemyslu Metalowego “H. Cegielski” S.A. – Poznan, ce dezvolta 17.400 CP.
– viteza maxima: 14.85 Nd
– bunker combustibil: 4.027 tone
– 3 diesel generatoare a cate 504 KW, 400 V, 50 HZ CA
– nr. magazii: 9; nr. guri magazii: 11
– nu avea acele doua bigi in pupa, ci o pasarela sustinuta de un schelet metalic; doar BAIA NOUA si BOBILNA, din seria de 65.000 tdw, au avut acea pasarela in locul bigilor.



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .