Impingatorul GIURGIU 18, 15.07.2008 – foto: www.binnenschifferforum.de / Reinier D
Impingatorul GIURGIU 18
A fost construit in 1988 la Santierul Naval Giurgiu, pentru Navrom Giurgiu.
Dupa reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom din 1991 a ajuns in patrimoniul Giurgiu Nav.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii, inclusiv in voiaje internationale pana la Regensburg.
Dupa anul 2005 a fost folosit doar pe rutele interne.
A navigat pana in vara anului 2014, fiind retras apoi, pe Canalul Plantelor, la Giurgiu.
In 2015 a fost mutat, impreuna cu alte nave ce apartinusera Giurgiu Nav, in bazinul Veriga, la Giurgiu.
Impingatorul GIURGIU 18 la Galati, 20.10.2011 – foto: Cristian Gregoretti
Tot prin 2014-2015, se vehicula informatia potrivit careia toate cele cateva nave ale Giurgiu Nav, care mai erau cat de cat functionale, au fost “transferate ca aport social” in patrimoniul SC InterAgro srl Zimnicea, al carei patron, Ioan Niculae, catalogat ca cel mai bogat om din Romania la un moment dat, detinea pachetul majoritar de actiuni la Giurgiu Nav.
Cu trecerea anilor, impingatorul GIURGIU 18 a ramas in aceeasi locatie – bazinul Verga, Giurgiu.
Din 2020, SIERRA QUADRANT Filiala Bucuresti S.P.R.L, in calitate de lichidator judiciar al debitoarei Giurgiu Nav, a scos la licitatie cateva dintre navele acesteia; printre acestea se regaseste si GIURGIU 18.
Pana in prezent nu a fost interesat nimeni de aceste nave.
GIURGIU 18 apare si in prezent ca fiind scos la vanzare prin licitatie, pentru un pret de pornire de 1.323.301 RON (TVA inclus), ceea ce echivaleaza cu aproximativ 265.000 Euro.
Impingatorul GIURGIU 18 in Bazinul Veriga, la Giurgiu, 15.06.2016 – foto: www.binnenschifferforum.de / Reinier D
Caracteristicile impingatorului:
– lungime: 34,64 m, latime: 10.09 m, pescaj maxim: 1,70 m
– deplasament maxim: 389 t
– ENI: 46000551
– MMSI: 264162036
– Call Sign: YP2036
– propulsat de doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 820 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker combustibil: 42 t
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 70 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 v, 50 Hz CA
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca un vinci, la pupa (intre barca de salvare si vinciurile ancorelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati.
Ultimele Comentarii