Mineralierul BRAVE ZHEJIANG (ex BECHET) la Rotterdam, in 2004 – foto: John Sins
Mineralierul BECHET (1984-2008)
A fost construit la Santierul Naval Mangalia, numar de santier 900/153, fiind livrat Navrom Constanta in octombrie 1984.
In 1990 a fost transferat in patrimoniul Petromin, in urma reorganizarii Navrom Constanta.
Incepand cu data de 1.03.1995 a fost inchiriat (contract de bare boat) SC Corona Shipping srl Constanta. A intrat in reparatii la Santierul Naval Mangalia. Dupa finalizarea acestora, a continuat sa fie folosit sub acelasi nume si sub pavilion romanesc.
In februarie 2000, conducerea Petromin a hotarat vanzarea mai multor nave catre companiile la care erau inchiriate.
Asfel, mineralierul BECHET avea sa fie vandut SC Corona Shipping srl Constanta in cursul lunii iulie 2000. A fost inregistrat pe o companie detinatoare de unica nava din Panama (Sea Brave Shipping), numele i-a fost schimbat in SEA BRAVE, iar pavilionul arborat a fost schimbat cu cel panamez.
Dupa doar 5 luni, in decembrie 2000, Corona Shipping l-a vandut Cosco Zhejiang din China pentru 4.3 milioane USD (cu siguranta o suma mult mai mare decat cea cu care fusese achizitionat de la Petromin). Numele i-a fost schimbat in BRAVE ZHEJIANG, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel al Chinei.
In noiembrie 2006 a fost vandut Nanjing Ocean Shipping Ltd din China. Numele i-a fost schimbat in BRAVE JL, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel al St. Vincent & Grenadines.
A navigat pana in noiembrie 2008, cand a fost vandut la fier vechi pentru 3.7 milioane USD. A ajuns la Chittagong/Bangladesh la data de 10.11.2008, fiind ulterior dezmembrat.
Mineralierul BRAVE JL (ex BECHET) la Valencia/Spania, 14.12.2007 – fotografii: www.shipspotting.com / Manuel Hernandez Lafuente
Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 254.03 m, latime: 32,26 m, pescaj: 12,88 m
– IMO: 8214059
– Call sign: YQOE
– 65.418 tdw/ 39.537 Gt
– propulsia: un motor licenta MAN, model K6SZ90/160A, fabricat la ICM Resita, ce dezvolta 17.400 CP.
– viteza maxima: 16 Nd
– bunker combustibil: 3.647 tone
– 3 diesel generatoare: 2 x 640 KW, 400 V, 50 HZ CA si 1 x 504 KW, 400 V, 50 Hz CA
– nr. magazii: 9; nr. guri magazii: 11
– echipat la pupa cu 2 bigi a cate 5 t SWL fiecare
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii